Magsjuka

Cornelia åt mat vid 15:30 och då var allt som vanligt. Efter maten blev hon trött och somnade kanske vid 17 -tiden. Inget konstigt med det. En timme efter det vaknade hon av en stor kaskadspya som sedan dess har fortsatt.

Ringde och pratade med rådgivningssköterskan vid 22 tiden då hon är så slö, bara sover och sover. Hon rådde oss att åka upp på akuten, sagt och gjort vi satt oss i bilen och åkte dit.

Väl på sjukhuset fick vi träffa en läkare på en gång, hon gjorde en kontroll av gumman och allt såg bra ut. Medans vi var på akuten hann hon kräkas 2 gånger, bara galla.
Läkaren konstaterade att våran lilla tjej har fått magsjuka, hon sa även att det är bra att Cornelia är stor för sin ålder, hon har lite att ta ifrån.
Om Cornelia verkligen vill ha mat så ska vi ge henne jätte jätte lite, om hon sen vill ha mer ska vi vänta i en kvart.

Vi får se hur den här natten blir. Det blir nog inte många timmars sömn för oss om vi alls kommer att kunna sova. Jag anklagar mig själv för att jag lät en person hålla henne som hade mått lite illa. Personen själv sa att det inte var magsjuka.... Nu kommer jag att vara stenhård med vem som håller i henne. Detta vill jag inte gå igenom igen, det känns verkligen i mammahjärtat.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men hua lilla stackare att åka på magsjuka.

Hoppas natten blir bra och att hon kryar på sig riktigt fort!

Förstår att det är lätt att anklaga sig själv men det är inte ditt fel.

2011-02-04 @ 00:19:50
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Fru F

Usch, lider med er. Min lille har haft magsjuka ett par gånger redan fastän han inte är så gammal. Första gången då ammade jag fortfarande mest o han åt väl lite gröt men allt bara rann rakt igenom. Fick pumpa ut mjölken och så gav jag 5 ml bröstmjölk med en spruta och sen varvade vi med vätskeersättning. Fick tipset att inte ge flaska för då tar barnet ofta för mycket, de kan inte kontrollera sig och då suger de på och då får magen en chock. Hoppas verkligen hon kryar på sig o att ni får en fin helg! Kram

2011-02-04 @ 08:19:33
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Tea

Hoppas hon mår bättre snart!

2011-02-04 @ 08:23:22
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Linda

men lilla pluttan :-(

2011-02-04 @ 09:37:26
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Nej men stackars liten. Hoppas hon kryar på sig snart. Kram M

2011-02-04 @ 09:41:49
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Blomster

Men stackars liten :-( Hoppas hon kryar på sig snabbt. Själv är jag grymt försiktig och vill inte hålla andras bebisar om jag misstänker att jag har utsatts för någon smitta eller om jag känner mig hängig.

Anklaga inte dig själv. Det är inte så lätt alla gånger.

Kram!

2011-02-04 @ 11:28:31
Postat av: Carin - mamma till Alice

Åhnej, vad jobbigt! Stackars lilltjejen!

2011-02-04 @ 13:42:51
URL: http://thew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback