Myggfritt

Idag är det garanterat myggfritt här, just nu står termometern på -24 grader men då ligger solen på och värmer så det kan man inte lita på. Inatt har det i alla fall varit -30 grader här. Så vi håller oss inne i värmen och bara myser på idag.

Cornelia har börjat bli kvällstrött, somnar vid 19 tiden för att sen vakna vid 02 för att äta och somna om. Kanske att det är så att nu när hon börjar bli äldre så blir det andra rutiner. Imorse vaknade hon vid 05 och var riktigt pigg, så då fick J kliva upp och jag fortsatte att sova några timmar till. Skönt att man kan turas om att kliva upp på morgonen.

För några veckor sedan bytte vi matsort från Babysemp 1 till Nan 1 och vilken skillnad det har blivit på Cornelias mage, hon får fortfarande messmör i maten men är inte lika hård längre. Så himla bra! Minifom dropparna slutade vi med i lite före matbytet och det blev ingen skillnad. Min syrra hade läst nånstans att de inte hade någon funktion och för oss verkar det stämma.  
Jag funderar lite på när man ska börja med Nan2, det står att de rekomenderar den från 4 månader men att man kan ge det från födseln.
Hur har ni gjort?


Blomster: Jo jag var riktigt orolig före hur det skulle gå mellan våran hund och bebisen, då hunden inte gillar barn. Men än så länge går det riktigt bra! Hon är riktigt mån om Cornelia, vill kolla så att allt är okej då hon låter och om nån annan ska hålla i Cornelia så vaktar vovven. Så vi hoppas självklart att det ska fortsätta så här. Sen Cornelia kom har hon blivit en helt annan hund, mycket lugnare och springer inte bakom mina fötter lika mycket längre.

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja å tänk va lyckligt lottad man är som får uppleva den kärleken! :)



Har faktiskt inte tänkt så mycket på när man borde gå över på 2:an..Tror att Baby semp 1 funkar till 6 månader..Men man kanske borde byta tidigare,..ska kolla det där!



Hoppas ni haft en bra helg och får en bra dag!

2011-02-13 @ 12:18:14
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Va skönt att höra att eran vovve inte heller är jätte förtjust i barn.

Våran Revo blir så nervös runt barn, men han älskar våran Jouline

och det är vi SÅ glada för.

Kram

2011-02-13 @ 12:18:15
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna

Va skönt att det funkar med vovven.

Bilen vi köpt är en Volvo xc60 ...

Imorgon har vi äggplock . Är så himla nervös. Hade 7 stora fina äggblåsor så jag hoppas på iallafall 5 ägg!!! kram

2011-02-13 @ 21:46:13
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Jenny Hassel

Hej! Jag började gå över sakta med säkert till nana 2 när mina barn va runt 4 månader. Jag började med ett mått av nan 2 å resten av måtten med nan 1 så utökade jag med ett mått av nan 2 en gång i veckan tills alla mått blev nan 2 å det funkade riktigt bra =)

2011-02-13 @ 22:34:41
URL: http://hasselkarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback