På bättringsvägen?

Natten blev ungefär som jag gissade... Jag hade mycket svårt att somna och när jag väl somnade så vaknade jag på en gång. J sov ganska bra, så han klev upp på morgonen med gumman så att jag fick sova lite längre.
Hon spydde sista gången inatt vid 02 tiden, efter det har hon bara haft diaréer några gånger.
Har kunnat ge henne lite mat, känns så skönt att hon får i sig nåt.

Nu har hon inte bajsat sen vid 11 -tiden så jag hoppas att det har lugnat ner sig. Hon är fortfarande jätte trött och sover mest hela tiden, men det förstår man efter hennes kväll och natt.

Tack för alla era kommentarer!


Uppdatering 17:10: Skulle inte ha skrivit så där, vid 15:30 tyckte jag att Cornelia kändes lite varm så jag gav henne en alvedon. Kollade febern 20 minuter EFTER att hon fårr alvedon och då låg den på 38,4 grader. Alldeles nyss kollade vi igen och då låg den på 37,9 grader så den sjunker i alla fall.
När jag skulle byta blöja på henne så ser jag att det är lite lite kristaller i urinet (såna som hon hade när hon var alldeles nyfödd rosa/rostfärgade) Hennes kiss luktar även ganska starkt men det är för att hon inte äter så mycket.

Har pratat med vårdcentralen som rekomenderade oss att ge vätskeersättning, frågade läkaren om det igår men hon sa att vi inte behövde ge det vilket jag tyckte var riktigt konstigt.
Så nu ger vi i alla fall vätskeersättning. Om gumman blir sämre ska vi åka in till sjukhuset igen, om hon inte är bättre imorgon så ska vi även då kontakta sjukvården igen.

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja den gör ju det! Känns liksom nästan som att det var igår vi kom hem från BB.



Men lilltösa då.

Varför måste sån där skit drabba dom allra minsta för! Onödigt!



Hoppas hon piggar på sig och att ni får en bra helg!

2011-02-04 @ 20:37:27
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna

stackars liten! Skönt att höra att hon är på bättringsvägen!



Vi är på gång med försök 4 nu, började med Gonal-F i tisdags och på måndag ska vi ner och kolla ifall där finns några äggblåsor. Tyvärr hade jag en cysta igen, men "bara" en gulkoppscysta" så vi körde på ändå, den är nämligen på väg bort...fast jag tror iofs den är kvar, men det lär vi få reda på på måndag!

Så håll tummarna närmsta veckorna :-)

kram kram

2011-02-04 @ 21:38:54
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Har lillan fått magsjukan. Hualigen. Stackars henne.

Hoppas det snart går över.

Kram vännen och trevlig helg.

2011-02-04 @ 21:59:30
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback