Rantat på

Idag har jag, J, Cornelia, farmor, farfar och faster haft en heldag på ranten. Vi började dagen med att åka utomlands, första gången för Cornelia.
Nu var det ju inte så långt utan bara till Finland, men dock ett annat land ;-) Jag tittade lite på barnkläder där, men jag hittade inget snyggt. Däremot så köpte jag lite ersättning till gumman, Nan som vi kör med var billigare där. Så det blev några färdigblandade förpackningar. Om de hade haft 2:an i pulver så hade jag köpt det också, men tyvärr hade de bara 1:an och det börjar snart bli dags för oss att byta sort.

Sen efter Finland så gjorde vi ikea och där hittade vi en massa små saker. Som vi bara var tvungna att köpa ;-) Det blev ett skoskåp, bitskena till spjälsängen, tyg till nya gardiner, spytrasor, fotoramar, tavellister mm.

Vi hade med oss våran babybjörn bärsele som Cornelia fick sitta i, helt perfekt för det blir så tungt att bära henne hela tiden. Hade självklart med oss vagnen också, men våran dotter är ganska nyfiken så hon vill inte missa nåt (brås på sin mamma)

Jo förresten innan ikea så ringde vi på en annons som var ute på blocket, det var en som sålde helt nya grindar till trappen. Så vi köpte 2 stycken vita för 300 kr. De kommer från barnens hus och där kostar en sån ca 400 kr, så det kändes som hittat.

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline♥

Svart är ju snyggt.



Vad härligt. Vill också ut på utflykt =)

Jag köpte en bärsele men den bara trillar ner från mina axlar =(

2011-03-01 @ 12:17:42
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback