Stora tjejen

Min lilla tjej börjar bli stor, jag vet att hon snart bara är 4 månader. Men hon känns så mycket större, som idag när vi satt och åt middag då satt hon i sin stol och pratade på med oss. Hon fick äta lite plommonpuré medans vi åt våran middag. 
På tal om plommonpurén så har vi helt fått sluta att ge messmör i hennes mat nu, hon får nu "sköta" magen 1-2 gånger varje dag, utan att vi behöver hjälpa henne. Helt underbart när magen fungerar som den ska.

Cornelia älskar att ligga på sitt lektäcke på golvet och prata och se sig omkring, idag var hon nära att vända sig från rygg till mage, tror att hon kommer att greja det snart.

Jag skrev om våran nya bilbarnstol igår, det är en Britax highway vi har och Cornelia sitter bättre i den än sin förra stol. Mormor och morfar köpte med en extra kudde till den som sitter bakom huvudet så att det blir bättre stöd. Det enda som är en nackdel nu när vi har bytt stol är när man ska gå in på en affär då måste man späna lös gumman, men men det är nog en vanesak.

Idag har vi varit på ica maxi och handlat, jag fick nämligen post från dem för några dagar sedan. Det stod grattis på födelsedagen och så hade jag fått två kuponger på dajmtårta och en tårtspade som jag fick hämta ut gratis, inte illa, men då fyller jag ju jämnt också ;-) Jag fyller inte år förrän i slutet av mars, men dajmtårtan slinker nog ner innan dess.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback