Ryssvärme

Nu har ryssvärmen kommit hit till norr... idag har temperaturen legat på 34 grader i skuggan. Så jag kan lova att vi har svettas. Det har stundvis varit riktigt jobbigt för Cornelia. Jobbigaste är nog på kvällen då hon ska sova och huset känns varmt...
Men nu sover i alla fall gumman, idag somnade hon i tid till och med :)

Vi började dagen med en sväng på HM där jag hittade ett par svarta shorts, en slit och släng klänning som jag kan ha hemma och ett linne, allt det här till mig. Till J blev det 2 linnen, självklart fick även Cornelia en klänning.

Idag har vi haft sån tur att vi blev bjudna på middag av våra grannar. Men tyvärr hade de för varmt så vi gick alla över till oss istället och åt här och det gick ju lika bra.
När vi sitter och äter märker jag att Cornelia äter nåt, upptäcker då att hon har "snott" en grillad majskolv. Om jag ska tro på ljudet hon gav så var det mycket gott, så det här var hennes första grillade mat... det ska börjas i tid....



Jag har precis duschat men känner mig lika klibbig igen så nu ger jag upp för ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback