Barnvagnsmarch

Om ett tag ska jag packa in vagnen, Cornelia och mig själv i bilen och åka in till stan där jag ska gå Barnvagnsmarschen.

Ni som inte vet vad barnvagnsmarchen är får här en liten information:

"1000 kvinnor dör varje dag runt om i världen på grund av osäkra aborter och bristande mödravård. Detta tillåts pågå så länge politikerna prioriterar annat. För att stödja kampen mot mödradödlighet genomfördes världens största barnvagnsmarsch i Stockholm förra året. Budskapet till politikerna gick fram, men mycket mer måste göras! Därför marscherar vi i år igen, den här gången över hela landet. Alla marscher går av stapeln på internationella kvinnodagen, den 8 mars. Välkommen, med eller utan barnvagn!"

Så jag hoppas självklart att det ska komma riktigt många, jag återkommer senare idag!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback