Moster igen!!!!

Jaaaa, äntligen har jag blivit moster igen. Denna gång till en liten (STOR) tjej. Så det har känts som att jag har gått på små moln ända sen jag fick veta det.
Min syrra åkte in till sjukhuset kring midnatt och strax efter 03 är hon född, 4450 gram och 52 cm lång. Allt har gått jätte bra och den nya 2 barnsfamiljen är redan hemma och myser med deras underverk.
Har inte hunnit prata med min systerson än, men jag kan tänka mig att det är en mycket stolt storebror ;-)

Imorse hade jag tid till vårdcentralen för att ta ett blodprov för att kolla hur jag ligger i TSH (ämnesomsättningen) så jag & Cornelia började dagen labbet. Sen åkte vi vidare till gammelmormor som bor i stan.
Vi tog med oss gammelmormor en sväng i affärena.
Cornelia fick två presenter av gammelmormor, en klänning och ett par solglasögon.



Gammelmormor köpte även en present till den nyaste i familjen, hennes nya barnbarnsbarn men vad det var kan jag inte skriva här. Hon köpte den presenten i alla fall på polarn och pyret.

Just det ja, höll nästan på att glömma. Cornelia har fått den svarta geggamoja mössan som jag har spanat på ett tag nu, den har hennes mormor köpt. Så nu längtar jag bara tills vi ska ut nästa gång så hon får ha på sig alla fina kläder.


Uppdaterar med en bild på min coola tjej




Kommentarer
Postat av: jenny

Gratis moster!! Det var ingen liten godbit ni fått till familjen:-) Skönt att allt gick bra.

Så fin klänning Cornelia fått. Såna där glasögon skulle Ester ha haft. Vart är de köpta?

Kram

2011-03-25 @ 13:12:29
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Grattis! Och vilken snygging ni har.

2011-03-25 @ 16:34:50
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Alice har ju också den jackan :-)

och en ny geggamoja mössa, en rosa med rosa ränder, nästan som vintermössan ;-)

Grattis till moster!

2011-03-25 @ 20:12:54
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback