Ofrivilligt barnlösas dag

Idag är ingen vanlig dag för de är Ofrivilligt barnlösas dag och det tycker jag att vi ska uppmärksamma.
Vi har varit ofrivilligt barnlösa i över 9 år och det är inte lätt, utan det är rent ut sagt förjävligt.

Jag vet inte hur många ägglossningstester och graviditetstester som jag har tagit.... hur många gånger jag har gråtit när mensen har kommit.

Efter så många års kämpande så är äntligen vårat mirakel här och jag älskar henne över allt annat. Mitt liv hade inte kunnat vara bättre. När hon föddes var det som att allt vi har gått igenom, allt det som har varit jobbigt bara försvann. 

WHO klassar ofrivilligt barnlösa som en sjukdom, varför tar då inte landstinget sitt ansvar och bekostar fler ivf försök, för det är inte billigt. Här i norr har vi bara fått 1 ivf försök och 1 fet betalade, resten har vi fått bekosta själva. Vi har lagt ut kring 100000 kr att få Cornelia, pengar som är värda varenda krona. Men de pengarna hade vi självklart hellre lagt på andra saker.

Det är inte lätt att prata om att man inte kan få barn på "vanlig väg", men jag vill att man ska prata mer om det. Men det är kanske lättare sagt än gjort, jag har börjat vara mer öppen om att Cornelia är vårat mirakel ♥

Så gott folk nu tycker jag att vi bestämmer att vi slutar att skämmas och viska, utan nu kör vi!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback