Hemlig bubbla

Idag har jag inte sovit många timmar. J har fortsatt att jobba på grannens gård idag också, denna gång med en liten traktor så då har Cornelia fått vara hos sin mormor och morfar, där även hennes stora kusin var.

Det blev premiär för gumman att få "leka" i sandlådan, mormor har tyckt att det var dags för henne att få testa den och sagt och gjort idag fick hon äntligen det. Hur tror ni att det gick då... jo lillgumman ville bara äta sanden så det var en kort sandlådelek ;-)

Jag vet inte om jag har fått magsjuka, eller vad det är för nåt med mig. Mår inte alls så där jätte bra och får springa på toa stup i kvarten... :-(

Tidigare idag har jag klickat i att jag ska delta i De ofrivilligt barnlösas dag den 28:e maj på facebook. Så nu är det bara att vänta och se om jag får några kommentarer.

Inatt berättade jag för ytterligare en kollega om vilket mirakel Cornelia är ♥

Efter att ha läst om bloggträffen som har varit ihelgen känner jag mig ännu starkare att ta ytterligare ett kliv ut ur min "hemliga bubbla".


               Den här bilden togs när jag fyllde år 


Kommentarer
Postat av: MTVD

Skulle också vilja kliva ut ur garderoben, men vågar inte riktigt. Det är bara några nära vänner som jag litar på, som fått veta att vi haft problem att "skaffa" barn. Men jag blir mer och mer öppen, en vacker dag kanske? Det är ju många runt omkring som lider av samma sak. Kanske kunde man hjälpa nån om man gjorde det "offentligt"? Egentligen, vad är det att skämmas för eller hymla om?!



Förresten, jättefin bild på mor och dotter :-)

2011-05-22 @ 22:36:28
Postat av: Marre

Vad kul att få se dig på bild=D

Synd att du inte kunde vara med igår hade gärna velat träffa dig.



Kram kram!!

2011-05-22 @ 23:15:45
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hejja Sara! Önskar att alla, inklusive jag själv, vågade träda fram. Det är ju absolut inget att skämmas för.

2011-05-23 @ 09:33:49
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Anna

vad kul att få ett ansikte på dig Sara!! :) Kram

2011-05-23 @ 10:11:33
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Säger som dom andra, roligt att få ett ansikte på dig! Ni är så fina!

2011-05-23 @ 11:57:08
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: anette

Hej har följt din blogg länge.

Fin bild!

Vi sitter i samma båt har också fått/får otänkta kommentarer av våra nära som vet om våra Ivf behandlingar. Ingen som inte själva varit i vår sits förstår vilken sorg det är tyvärr ångrar att vi berättat. Önskar jag kunde berätta för alla tex på mitt jobb o till alla våra vänner.

Den värsta frågan som vi får ofta när ska ni skaffa barn......



Ha det gott //Anette

2011-05-23 @ 16:36:36
Postat av: Torparfru

Så roligt, det är verkligen befriande att hoppa ut ur garderoben, bara ta fart och sattsa.



Grattis gumman :)

2011-05-23 @ 19:02:48
URL: http://torparfru.blogspot.com/
Postat av: Frugan F

Nämen god kväll! Va kul att få ett ansikte på lilltjejens mamma! Välkommen ut!!

2011-05-23 @ 19:43:14
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Åh va kul med ett ansikte :) Inte alls som jag tänkte mig, jag tror jag tänkte mig en bild av dig utifrån Cornelia, att du var ljushårig t.ex. :) Ni är jättefina ihop! :)

2011-05-23 @ 21:34:07
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Blomster

Fin bild! Jag har klivit ur bubblan för länge sedan. Det känns skönt, men det är ju inte alltid jag ids ta upp det. Härom dagen satt jag bara och lyssnade på en korkad diskussion på jobbet och suckade lite inombords.

2011-05-23 @ 21:48:38
Postat av: Suss

Beundrar alla er som fått och får kämpa för era mirakel. Ni ska vara stolta som orkar kämpa och vågar drömma, och vill ni dessutom dela med er av det så kan det ju vara till stor hjälp och tröst för andra. Jag tror inte att det är någon som får veta om er kamp som tycker något konstigt om er utan att man i stället får människor som peppar och ställer upp omkring. Jag hoppas verkligen att det är så i alla fall. Jag är i alla fall glad över att jag fick vara med och delaktig i en sådan resa, så stolt när äntligen lilla miraklet C kom till världen och hon har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Fortsätt kämpa, jag håller alla tummar jag kan för er alla. Ps! Vilken fin bild på er, kram

2011-05-24 @ 00:43:34
Postat av: Vilda-Hilda

Nämen heeej Sara! :D Så fina ni är! :D Kram!

2011-05-24 @ 12:03:01
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback