Vem där

Gårdagens Cornelia:
Jag har dygnet runt linser som jag har i en månad, sen använder jag glasögon i en dag innan jag sätter in nya linser. Så igår kväll var det dags att sätta på sig glasögonen igen. Dottern vaknade och jag tar upp henne, vilket jag inte skulle ha gjort. Så fort hon såg mig började hon gråta, hjälp var är min mamma såg det ut som att hon tänkte. Jag försökte och försökte trösta, men inget hjälpte.
Jag hade uppsatt hår också, vilket inte hjälpte till. Efter att J hade fått henne lugn så tog jag över, denna gång med utsläppt hår och det gick lite bättre. Efter ett tag tordes hon känna på glasögonen, tänk så det kan bli ;-)

Igår kväll höll jag på att bli tokig, först var Cornelia jätte ledsen och hade då svårt att somna. När vi väl fick henne att somna så började våran "kära" granne att starta sin motorcykel och stod och varvade den. Det är en som låter riktigt högt. Varje gång han gjorde så vaknade självklart Cornelia. När han gjorde det för 100:e gången vid 23:50 blev jag riktigt irriterad och gick över och sa vad jag tyckte och tänkte.... efter det kan jag säga att det blev tyst ;-)

Just nu händer det jättemycket i utvecklingen för våran lilla tjej. De sista dagarna har hon börjat att "prata" jätte mycket, munnen är nästan aldrig tyst.
Om jag har varit ute och kommer in så säger jag alltid Hej till Cornelia och vinkar samtidigt, nu har hon ibland börjat att försöka vinka tillbaka. Min lilla gullunge har börjat att bli stor ♥

Idag är vi bara hemma och tar det lugnt, vi har varit ute en sväng på förmiddagen men det blåste så kallt här så därför håller vi oss inne. Håller just nu på att tvätta, förstår inte hur mycket en halvårs bebis kan smutsa ner.... det känns som att tvättmaskinen går dygnet runt, men det är ju tur att hon har mycket kläder att varva med ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja visst blev den, duger finfint som vagnkudde! :)

Okej, tror jag ska spana in dom då! :)

2011-05-25 @ 19:10:54
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att få ett ansikte på dig Sara :) ...och C är lika otroligt söt som alltid :)



Blir en kommentar för flera inlägg, men men... visst är det konstigt att personer som vet om ens historia påpekar syskon?! Annars brukar folk nästan vara rädda för att säga saker alls med rädsla för att såra.



Klänningen S J har på fotot är köpt där mina föräldrar bor, de har prisvärda kläder i bra storlekar (i min värld = diffar inte två stl upp och ner i samma).



Ovanför skötbordet har vi en mobil med elefanter som dottern älskar sedan dag 1, varje gång jag går därifrån har jag sagt hej då till dem och vinkat. I förrgår började S J med någon konstig halvform av vinkning hon med, även om den inte var uppenbar. Visst är det märkligt hur mycket och fort allting händer! Just nu längtar jag mest tills jag får sätta på sittdelen på vagnen så att luften cirkulerar mer i värmen, vi köpte en solsuflett som gjorde enorm skillnad men är fortfarande lite varmt.



Hu, ibland hänger man knappast med - tiden bara rusar på.



Kram

2011-05-26 @ 11:45:16
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vi har en likadan granne! Måttligt imponerade..Bra att du sa ifrån-få kanske han tänker sig för nästa gång. Ska bli kul nästa gång vi ses att se vad som hänt med våra små :)



Sv: Haha, Astrid kan bara gå framåt-men svänger lite till höger då hon lutar sig och blir starkare på det benet :D Vi trodde inte att hon skulle kunna färdas själv i en gåstol än, men hoppsan! Det kunde hon visst! Bara att gömma lampsladdar och krukväxter nu då :)



Trevlig helg på er :) Kram

2011-05-26 @ 20:20:04
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Carin - mamma till Alice

Haha, men gullungen! Här är det tvärtom. Har jag håret löst så kan Alice bli misstänksam och titta konstigt på mig, för jag har alltid håret uppsatt. Likadant om jag har handduken runt håret när det är nytvättat, då blir hon också misstänksam. :)

2011-05-27 @ 11:54:59

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback