1års kontroll

Idag har vi varit på bvc på 1års kontroll. Där fick vi träffa en barnmorska (inte våran vanliga) och en doktor. Först gjordes den vanliga 1års kontrollen och där fick Cornelia ett stort OK i rumpan.
Doktorn frågade om hon har börjat att ställa sig upp mot möbler än, berättade då att hon går. Han frågade även om hon har börjat att säga nåt och vad hon gillar att leka med. Sen när undersökningarna var slut så sa han att hon var en stark och bestämd tjej ;-)

1års vikten slutade på 11560 gram och längden var 78,4cm. Hon fortsätter att följa sina kurvor perfekt.

Efter den vanliga kontrollen så bad jag läkaren att kika i gummans öron då hon är sjuk igen. Höger öra hade öroninflammation IGEN, men den här gången verkar hon inte ha ont. Läkaren skickade även iväg en remiss till Öron då hon nu har haft 3 öroninflammationer sen i slutet av september. För att få komma till öron ska barnet haft 3 öroninflammationer inom loppet av 6månader men Cornelia har redan haft det på mindre än 2månader. Så nu hoppas jag att vi ska få nån hjälp. Känns inte kul att ge henne antibiotika kur efter kur.

Sen var det min tur att få prata med läkaren och mina problem med domningarna i benen har blivit bättre. Så läkaren trodde att allt berodde på sviter efter graviditeten. 6månader efter en graviditet händer visst nåt med kroppen och mina besvär började ungefär där så jag hoppas att det stämmer. Han gick även igenom mina prover så var bra, mitt kolesterolvärde var visst helt perfekt! Sänkan har börjat att sjunka. Det var som var dåligt var mitt socker, men det ska kollas upp igen om några månader.

Efter läkarbesöken så var det bara att sätta sig i bilen och åka runt till några olika apotek för att få tag i Cornelias medicin.
Nu är vi bara hemma och tar det lugnt. Gumman sover ute i vagnen, jag sitter här framför datorn och J vilar på soffan.


Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Vad bra att ni ska få komma till öron. Hoppas era sjukdomar ger med sig så ni får vara friska. Kram

2011-11-15 @ 15:27:18
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Anna

Skönt att ni fått en remiss.. Håller med om att det inte är kul att ge antibiotika.



2011-11-15 @ 15:28:03
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Carin - mamma till Alice

Lilla gumman! Hoppas hon får rör i öronen så hon slipper mer öroninflammation sen. Fast inte kul med operation förstås.

Både jag och mina syskon är öronbarn, mina systersöner är öronbarn. Håller tummarna att Alice slipper, än har vi sluppit.

2011-11-15 @ 16:02:12
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej på er! Tycker så synd om henne att hon haft så mycke problem med öronen, stackaren:(

Ja, visst är det härligt med skogen.. Dock nog sista gången med svamp då de började bli dåliga nu, men fick ihop en korg så det blir mums dä!!

Ha det fint!

Kramar i massor från oss!!

2011-11-15 @ 21:52:13
URL: http://ivfmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback