Babyboom

Som jag säkert har berättat tidigare så bor vi i ett litet område ute i skogen. Här är det 10 året runt hus. Här i området är det då av förklariga skäl inte många barn, tills nu!

Inom loppet av ett dygn har Cornelia fått två nya kompisar! Så nu är det fyra barn (5 om man räknar med en tonåring) som bor här. Alla är tjejer! Den äldsta I är 2,5 år och hon blev storasyster imorse. Sen är det Cornelia och en till tjej som föddes igår. Så nu har vi en riktig tjejliga här i området. Tror att tjejerna kommer att ha riktigt roligt tillsammans.

Är så glad för de här nya bebisarna, men samtidigt känner jag en viss avundsjuka. Hoppas & önskar så att vi också kan få ett barn till, få ge Cornelia ett syskon...
Jaja nu ska jag inte tänka på det.

Om ett tag ska vi sätta oss i bilen och åka iväg på stor och liten på kyrkis. Ska bli kul att få träffa lite folk efter att ha varit hemma och haft sjukstuga i nästan två veckor.

Igår kväll var jag i pysslartaget igen, blev två julklappar som jag är så nöjd med. Vad det blev får jag visa efter jul... När Cornelia somnar ikväll ska jag fortsätta att pyssla. Nu har det ju kommit två nya bebisar och även I som har blivit storasyster behöver få presenter :-)


Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Roligt med kompisar till C. En av våra blivande grannar har en liten tjej som bara är sex veckor yngre än Astrid. Perfekt lekkamrat.

2011-11-21 @ 12:37:53
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad skoj med grannar i nästan samma ålder! :) Vi hoppas att det ska flytta hit lite fler yngre barn inom kort, just nu är de bara två småttingar och sen är yngsta typ 5 år :)



Sv: Det kändes jätteskumt att hon gick bredvid mig på stan, som att hon växt upp över natten! Snart springer Cornelia runt igen, säkert är det sjukdomarna i kroppen som gjort att hon inte varit så pigg.



Då är vi inne på samma spår som vanligt, folk kan väl få göra som de vill med sina pengar. Mår man bättre av en operation så vet jag inte varför man inte skulle göra det? Visst ska man vara säker på sin sak och ha funderat över det noga, men ingen ska väl ändå bestämma vad någon annan inte får göra.. :)

2011-11-21 @ 20:49:04
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Ida & Jouline

Härligt med massa barn runt omkring sig. Här är finns det också barn i alla åldrar :)

2011-11-21 @ 21:51:04
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: avlangtan

Va kul med massa kompisar till Cornelia! :)

Jag hoppas ni får ett syskon till henne en dag!

2011-11-22 @ 09:15:07
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback