Bättre

Det var som mtvd skrev igår att mollipecten smakade inte så där jättegott, men vi fick i C den i alla fall. Hon på apoteket rekomenderade oss att ta den några timmar före sänggående då barnen kan bli ganska speedade av den. Så redan vid 17 -tiden fick hon sin lilla "hutt" och hur har då natten varit.... Jo gumman har sovit rätt så bra. Vaknade vid 00-tiden då hon var hungrig, men det förstår jag för hon åt knappt nån välling alls på kvällen då hon var så trött. Sen har hon fortsatt att sova till strax innan 6 då det blir välling och sen kliva upp.
Nu förstår jag att det inte kan ha varit hostmedicinen som har hjälpt redan, så det är bara att hålla tummarna att det blir ännu bättre nu.

Idag ska jag jobba igen, månadens första nattpass. Känns skönt att i början av månaden jobba, så då har man "gjort bort" sina pass. Mitt mål är att jobba 3 pass per månad, det är 30 timmar natt och det gör ungefär 4500 kr efter skatt. Vilket jag tycker är riktigt bra.

När Cornelia somnar efter lunchen ska jag sätta mig vid symaskinen och pyssla lite grann. Har lite tyger som ligger här brevid mig och bara väntar på att få bli nåt fint.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas det snart ska göra susen för skruttan!!



Ja du ska inte känna dåligt samvete för det, har absolut förståelse för det. Är desto fler som typ aldrig kommenterar och jag kan inte riktigt med att fortsätta så här - för jag varken vill eller kan skriva på det sätt jag önskar längre för jag blir inåtbunden av folk som bara tar och tar men aldrig ger tillbaka.



Du, det lät inte fel att jobba tre pass och få så pass mycket i handen i rena pengar :-)



Kram på dig!

2011-11-03 @ 09:44:43
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Perfekt med nattjobb på så vis att det blir många timmar gjorda på få arbetstillfällen! Kanske vore nåt för mig att tänka på när det ska börja jobbas! :)

Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hoppas hostan ger med sig snart.

2011-11-03 @ 15:26:35
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Oj vad snabbt det gick. Postade det igår.

2011-11-03 @ 19:44:34
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: avlangtan

Va skönt med en lugn natt, för er alla!

Bra med så långa arbetspass, min J jobbar också oregelbundet så vi får mycket tid ihop. Du får ju jättebra pengar för det!

Vad blir det för pyssel? Jag har ingen symaskin, och är inte särskilt bra på att sy men jag skulle vilja vara :-)

2011-11-03 @ 19:53:07
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Greta

Tråkigt med sjuka barn, hoppas det blir bättre.



Inte illa att jobba natt låter det som, kanske måste prova det nån gång här i livet.



Hoppas ni har det bra annars.

2011-11-03 @ 22:19:38
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback