Dagen före

För exakt 1år sedan var jag upp till förlossningen då jag hade haft en natt med värkar. Fick då träffa en underbar barnmorskestuderande som även blev den som fick vara med på våran förlossning dagen efteråt.
De kopplade då upp mig på en ctg kurva som visade att jag hade värkar med 5 minuters mellanrum, en gynundersökning gjordes som visade att inte hela livmoderhalsen var borta än.
Mitt blodtryck kollades och det var högt.
Sen fick jag även en sovdos och fick ligga på bb och försöka sova en stund. Efter det var det dags att bli uppkopplad på ctg kurvan igen och då visade det sig att mina värkar nästan var helt borta. Cornelias hjärtljud gick ner ganska mycket så då fick de ringa in en läkare och det gjorde ett ultraljud på en gång. Kan säga att jag blev riktigt rädd, men allt såg bara bra ut.
Då var det bara att åka hem och försöka vila, vila och vila...

Ja det här var för ett år sedan. Tänk att nu sitter jag här framför datorn och mitt eget mirakel ligger och sover i sin vagn. Tänk så underbart livet kan vara!
Jag som inte ens ville göra det här sista försöket, hade tappat hoppet att det någonsin sklle fungera för oss. Min J "tjatade" och ville verkligen att vi skulle göra ett sista försök . Tack och lov för min man!!!

Nu ska jag sluta att vara så sentimental, kommer garanterat att bli ett sånt inlägg imorgon ♥

Idag ska jag & Cornelia på kyrkis. Sen blir det en sväng till affärn och handla det sista för morgondagens 1års kalas.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tiden bara rusar på i 800, ryser när jag läser ditt inlägg. Fina Cornelia, vilken tur att J tjatade :)



Imorgon är en stor dag som alltid kommer innebära mirakel! Tack för dina ord hos mig Sara, kram

2011-11-07 @ 20:58:24
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Ida & Jouline

Vännen skall alla åren gå så här fort? :o



Det är härligt att tänka tillbaka och kika på kort.

Det känns så nära men samtidigt så långt borta.

Kram

2011-11-07 @ 21:40:30
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Anna

Det är ok att vara sentimental.. :)

2011-11-07 @ 21:42:43
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack för grattis hälsningen!! Imorn är det Cornelias stora dag!! Grattis i förskott! Kramar Louise & Alexander

2011-11-07 @ 21:48:20
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Hanna

Å hu, jag blir alldeles grinig av att läsa :D Antar att det kommer trilla stora tårar på fler håll idag ;)



Sv: Ja, det var så kul att få träffa J också, det känns så konstigt att man "känner till" någon utan att ha träffat dem. Men nu så! :)



Höhö, Coop Forum, där finns det mesta ;)

2011-11-08 @ 07:47:55
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stort grattis till finaste Cornelia idag, många kramar från mig och lilltjejen :)

2011-11-08 @ 19:48:56
Postat av: Lotta

Det vet du väl att det är när man "ger upp" det blir barn ;) ;)

2011-11-09 @ 08:26:00
URL: http://knyte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback