Pysselsugen

Inatt har vi haft en riktigt dålig natt med en massa spring mellan våran och Cornelias säng. På dagarna mår våran lilla fröken hur bra som helst, men på nätterna kommer en hosta smygande. Så idag har jag ringt till bvc för att kolla vad man kan ge mot hostan och då skulle en läkare skriva ut molipect till henne, så nu hoppas jag att det ska vara en dundermedicin som hjälper fort.

Annars så sitter jag här och vill att klockan ska gå fort. För när J kommer hem ska vi åka och låna hem en symaskin och sen ska jag börja pyssla. Har så mycket saker som jag vill göra men mina kunskaper är inte så stora så jag måste nog börja lite smått.

Har hittat ett jättefint klänningsmönster från Stoff och stil som jag är sugen på att beställa, som även verkar vara lätt att sy.

Har ni nåt förslag på nånting som jag kan sy? Gardiner och sånt är jag inte sugen på att göra utan det ska vara saker/kläder till Cornelia. Om nån av er har nåt bra mönster i era gömmor så hojta gärna till!

Det kliar i mina fingrar att få börja!

Kommentarer
Postat av: Annaa

Åå jag vill med sy kläder. Funderade på att anmäla mig till en klädsömnadskurs men det blir väl aldrig av!! :)

2011-11-02 @ 19:53:02
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: MTVD

Min erfarenhet av Mollipect är att det brukar funka rätt OK, är ju inte så mkt man får ge till så små barn. Problemet brukar vara för barnen att få ner medicinen, för den smakar URK! Hoppas ni får sova bättre nu inatt :)

2011-11-02 @ 19:55:08

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback