Paltkoma

Idag vaknade jag av att jag hade ont i en tand, det första jag hann tänka var: Hjälp nu blir det dyrt. Men lika fort som jag hann tänka det kom jag på att jag förra året tecknade ett abongemang på tänderna. Jag betalar alltså en summa varje år.
Så glad i hågen ringde jag då till tandläkaren och fick en tid klockan 15.
Började dagen på vårdcentralen där jag lämnade 4 rör med blod, så då får vi se om läkaren blir nå´ klokare då svaren kommer.

Sen hann jag vara hemma ett tag tills hela familjen satt sig i bilen för att åka iväg till mina föräldrar där vi skulle bli bjudna på mat efter mitt tandläkarbesök.

Tandläkarbesöket gick fint, jag hade inget nytt hål utan det är tanden som jag lagade förra året som gör ont. Jag har visst känsliga tandhalsar. Sen fick han även slipa den lagade tanden och sätta lite ny plast på den då jag biter/borstar för hårt. Men nu känns allt bra igen, så jag hoppas att det fortsätter vara bra för jag har ingen lust att borra upp lagningen för att göra en rotfyllningen vilket kan bli aktuellt om jag får mer problem :-(
När jag gick ut från tandläkaren funderade jag lite för mig själv vad ett sånt här besök skulle ha kostat, akuttid plus det tandläkaren gjorde. 1000 kr skulle aldrig ha räckt, så just nu känner jag att jag har sparat pengar. Undra vad jag ska göra för kul med de?!

Efter tandläkarbesöket var det då gomiddag hos mina föräldrar, helt underbart att få äta borta då hela familjen är förkylda och allmänt risiga.
Det bjöds på en riktig norrländsk delikatess, nämligen palt!
Cornelia fick först korv och potatis och skulle då sen få smaka palt med oss, men gumman var helt galen i det så jag tror att hon åt en hel palt själv (mamma gör rätt så små paltar). När palten var slut från hennes tallrik så slickade hon den, ja inte min mamma utan Cornelia så klart!






Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, men det var väl just det att han inte fick betalt om vi inte skaffade en egen tid till henne.. Fruktansvärt irriterande!!

2011-10-18 @ 08:38:35
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Åh vad gott med palt, förstår att C gillade det.

2011-10-18 @ 09:13:57
URL: http://tomfamn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback