Rött

Ja idag blev det ett nytt besök på vårdcentralen. Vi fick träffa en underbar läkare som vi gärna går till igen. Hon började med att presentera sig för oss, men sen tog hon även i Cornelias hand (många pluspoäng), det var första gången en läkare såg henne som en "person" och inte bara en som har ont i örat.
Undersökningen av örat var lika jobbig den här gången som tidigare gånger, men idag kunde hon le åt läkaren efteråt. Hur som helst så visade det sig att Cornelia var röd och irriterad i högra örat (öronen?)

Läkaren var inne på samma linje som mig att det inte är bra att ge antibiotika efter antibiotikakur. Så nu ska vi ge nässpray 3ggr per dag tillsammans med ipren och hoppas att det ska gå över av sig själv. Men om det inte har blivit bättre tills på fredag så skulle vi komma in igen. Hoppas att det gör över av sig själv!

Det har varit en tjorvig kväll med en fröken som inte har velat sova utan bara velat sitta och gossa i mitt knä, vilket också är riktigt mysigt. Nu sover hon i alla fall, så vi får hålla våra tummar att det blir en bra natt.

Tack för eran hjälp med mitt låtproblem! Pernilla har nu hjälpt mig och lärt mig hur man för över musik från en skiva till datorn, man rippar alltså ;-) Tusen tack igen för hjälpen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Rippar, det låter hypat!! Så gammal man känner sig ibland! :)

2011-10-16 @ 20:07:57
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback