Nya prover

Igår fick jag ett samtal från min läkare att mina provsvar hade kommit och dem visar att jag har nåt "fel", men det är svårt i dagsläget att säga vad jag har.
Hon började att prata om olika muskelsjukdomar, ra (ledgångsreumatism) men samtidigt så sa hon att jag kan ha brist på nåt ämnen i kroppen och att det är därför proverna visar på nåt fel.

Så jag hoppas verkligen det, jag är bara 30år så det känns som att jag är alldels för ung för att få en sån diagnos. Samtidigt känner jag min kropp och känner själv att det är nåt fel.
Min ben blir bara tyngre och tyngre. Igår kväll hade jag hunnit sova i två timmar då Cornelia vaknade och jag skulle gå in till henne. Gav tutten och skulle sen passa på att gå på toa, men det gjorde så ont att gå ner för trappen.

Jag tycker att mina ben borde kännas lättare då jag har gått ner 2-3kg.

Läkaren ville att jag skulle komma in och lämna nya prover, de ska fortsätta att kolla upp mig. Jag sa då att jag kunde komma in nästa vecka, men hon sa att jag skulle komma in idag. Så idag blir det ett besök på vårdcentralen igen.
Läkaren har även skrivit ut vätskedrivande tabletter som jag ska börja äta idag.

Sen frågade jag även om jag har struma då jag äter Levaxin och det har jag. Jag frågade om jag skulle räkna med att ha det i resten av livet och fick då till svar att jag får räkna med att äta det en lång tid framöver.
Då jag fick levaxin utskrivet var efter mina 3 missfall, då låg mina värden inom det "normala" men var för lågt i och med att vi hade svårigheter att få barn och haft missfall.
Efter det har jag uppenbarligen utvecklat struma.

Ja det här blev ett långt egoinlägg av mig. Hoppas att ni inte blev allt för uttråkade av att läsa det.

Fredag idag, då blir det väl lite fredagsmys här hemma för att försöka låta bli att tänka på alla sjukdomar...

Kommentarer
Postat av: Marre

Vaddå egoinlägg...isf gör jag enbart egoinlägg...

Vi vill självklart veta hur du mår vännen.



Det låter inte kul alls...hoppas verkligen att det inte är någon större fara...menar att det kanske är brist på vitamin eller nåt...för du är som sagt ung & har precis blivit mamma inte ska du bli dålig.



Önskar er en trevlig helg!



Kram kram!!

2011-09-23 @ 12:20:02
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: Tea

Hoppas att de hittar vad som är fel även om det kan vara jobbigt att få en "diagnos". Kramar



Sv:

Det är ju praktiskt med kläder som de kan ha lite längre så här i början när de annars växer ur allt innan man hinner blinka...

2011-09-23 @ 16:13:02
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Ida & Jouline

Hoppas att de finner vad som är fel.

Jag har också värk i mina leder. Varit hos massa läkare, och på ett ställe som heter Spenshult där de är experter på värk men de säger att jag är frisk men min säger något annat =(

kram vännen

2011-09-24 @ 11:08:06
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: avlangtan

Hoppas du kan få fler svar, ovisshet är ju värst..!

2011-09-24 @ 19:51:30
Postat av: Hanna

Klart man inte blir uttråkad, snarare orolig! Vill ju att du ska må bra vännen! Hoppas att provtagningen går bra nu på morgonen och att de är snabba med utredningen så att du får veta vad som är fel..KRAM!

2011-09-26 @ 09:24:18
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback