Oroliga nätter

Då har vi haft ytterligare en jobbig natt, tredje på raken. Men det är säkert som Erika säger, det 7:e utvecklingssprånget. När jag var in och läste om det så kändes det självklart, mycket stämde in på Cornelia. Sömnen, maten, grinighet och klängig. Det plus hennes förkylning så är det ju inte så konstigt att hon sover dåligt.
För er som är intresserad så somnade hon som vanligt vid 19:30 tiden och sov sedan till 23 då hon började att vakna och sen vaknade hon sjuttioelva gånger fram till 02, då jag gav upp och la mig och Cornelia i extra sängen som är i hennes rum.
Hon vaknde fortfarande flera gånger men då räckte det med att hon kände att jag låg brevid henne så hon somnade om lika fort som hon vaknade. Svårare var det för mig.
04:45 tyckte den lilla att det var morgon så då var det bara att kliva upp.

Jag kan säga att när Nea har sovit under dagen så har jag också sovit. Imorgon är det lördag och då är J ledig från jobbet så då blir det hans tur att ta henne i natt om det är en tjorvnatt igen. Men det kan vi nog räkna med att det blir.

Igår ringde Cornelias farmor för att gratta den lilla på hennes 10månaders dag. Samtidigt skickade hon iväg oss för att köpa ett lektält till gumman. Så det fick hon av sin farmor och farfar i en liten present.
Imorse då hon vaknade så var tältet uppe i vardagsrummet och på en gång så skulle hon krypa in där (ja Cornelia såklart och inte farmor). Så jag kan tänka mig att det blir ett nytt favoritställe att vara i.
Har lagt in ett täcke på botten och några kuddar där inne, sen har även Cornelia tagit dit en bok och en docka. Så nu blir det koja ;-)






Kommentarer
Postat av: Anna

hihi, det hade väl varit kul om hon krupit in i tältet och hittat farmor där!! :)



Koftorna är från hm.

2011-09-09 @ 15:24:32
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Va jobbigt med krångelnätter, speciellt när man vant sig vid nätter utan uppvak. Det ger sig nog snart! 04.45 är ju verkligen mitt i natten.. :), det var nog en engångsföreteelse :)



Roligt med lektält, det ska vi önska "oss" till Alice födelsedag :)

2011-09-09 @ 21:44:30
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Anna

Haha tror minsann lilltjejen är lite bortskämd av sina far/morföräldrar :)



Ar faktiskt ett par söta sovpåsar av märket rickfors som jag fått ab en vän. Dom är i ekologisk bambu bomull och känns jättegosiga :)



Hoppas era nätter blir bättre snart!

2011-09-11 @ 11:06:57
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback