Sovmorgon

Imorse fick hela familjen sovmorgon till halv åtta, då klev pappan och gumman upp och jag fortsatte att sova till nio och det var så skönt.

Idag är det verkligen ett sovväder, regnet vräker ner. Så idag ska vi roa oss med lite pyssel inne. Skulle verkligen behöva putsa fönstrerna men det känns inte så lockande att göra då det spöregnar ute...

Jag har annonserat ut Cornelias gamla vinteroveraller på blocket, hade ju några stycken åt henne... (hade lite mani på att handla för mycket då hon var nyfödd)
Nu har jag i alla fall sålt iväg två av dem. Funderade lite fram och tillbaka om jag skulle spara overallerna om vi får syskon men då kom jag fram till att jag känner mig sjäv och att jag då kommer att vilja ha nya. Sen är det inte säkert att vi kommer att få ett barn till & om vi får det är det inte säkert att de barnet födds samma årstid som gumman.
Hennes vanliga kläder ska jag gå igenom och sortera ut det jag vill ha kvar och de ska sättas i vaciumpåsar för att ta så liten plats som möjligt.
Jag har nog fått lite höstkänslor i alla fall då jag vill börja sortera och fixa till i förråden, det är ungefär en gång per år jag vill göra sånt.... Som det är nu så går det knappt att gå in i förråden.

Kommentarer
Postat av: Tea

Ja visst vill man få ordning på saker och ting nu när det börjar bli höst.

2011-09-22 @ 11:23:33
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Vilda-Hilda

Jag har länge funderat på vaccumpåsar. Vilket märke och var har du köpt dina? Hörde av en vän att Clas Ohlsons påsar var skräp...

2011-09-22 @ 12:20:50
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt med sovmorgon..

2011-09-22 @ 12:23:38
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Jag har med stuvat undan det vi ska spara av Alice saker, jag försökte vara realistiskt och spara det som man har "känslor för" och minnen till, plus saker som skulle passa bra till ev syskon. Jag sparade alldeles lagom tror jag!

Skönt med sovmorgon :-)

2011-09-22 @ 20:15:36

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback