Tråkiga utgifter

Den här dagen är en sån dag som man önskar att man aldrig hade vaknat till. Vi kan ju ta allt från början. 

Det började med en lite småjobbig natt. Cornelia somnade rätt så fort på kvällen vid 19 tiden. Men hon hann inte sova mer än strax över en timme. Då vaknade hon och var jätteledsen. Så fort vi tog upp henne ur sängen så blev hon glad men när hon fick lägga sig igen så var det samma visa igen.
Så det slutade med att hon fick se Idol med oss. Hon verkade gilla Idol för hon satt och gungade och klappade händerna när de sjöng.
Efter tv:n så somnade fröken om men vaknade redan vid 23 tiden och absolut inget hjälpte. Så det slutade med att jag & Cornelia åkte iväg med bilen och då somnade hon och jag kunde bära över henne till sängen.

Tror ni då att vi fick sovmorgon efter den här kvällen och natten... nja inte det. Klockan 5 vaknade den lilla för att få välling och somnade om en hel halvtimme. Så halv sex fick gumman och pappan kliva upp och jag kunde dra mig till 6:15.

Vid 7 började Cornelia att gnugga ögonen och på det sättet visa att hon var trött. Så då blev det en liten sväng med vagnen och hon somnade nästan på en gång som en stock. Då borde jag också passa på att vila men här verkade John Blund vara helt borta...

Cornelia sov ganska bra under dagen, medans hon sov tänkte jag passa på att fixa och trixa här hemma. Började med att slå igång en tvättmaskin och vad tror ni händer. Jo maskinen går sönder :(
Jag började med att kolla silen och se om det var nåt skräp där men sån tur hade vi inte, det slutade med att det var en hel massa vatten på golvet bara.
När J kom hem från jobbet så gick han igenom maskinen med hjälp av en kompis som jobbar med just tvättmaskinslagning. Men tyvärr så var det nåt dyrt elektroniskt fel på våran maskin så den fick tacka för sig. Så 5500kr fattigare blev vi, för vi var tvungna att ha en ny maskin på en gång.
Vi skulle inte klara oss utan tvättmaskin i många dagar med en dotter och man för den delen också som förbrukar kläder som jag vet inte vad...

Så just nu håller jag på att tvätta ur maskinen så att jag kan tvätta igenom kläderna igen som var i den gamla maskinen då den la av.

Cornelia har somnat vid 18:45 så vi får se hur hennes natt blir, den kan ju inte bli så mycket sämre än den förra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: hanna

Crille hälsar FY TUSAN om er tråkiga tvättmaskinsutgift, och jag håller med honom.. :(



Hoppas att ni får en bättre dag imorgon!



Sv: Haha, tur att det är öppet köp ;) Fast iofs, tar ni den i större storlek kanske hon kan ha den i flera år..haha ;)



Jamen, tack för alla nya läsare då ;)



Snutten förblev borta, och nu har vi ju inte tid att leta efter den. Hon somnade dock gott utan den nu ikväll, hoppas att det håller i sig. Vet inte om vi ska försöka vänja henne vid en ny eller om vi ska försöka skippa det..Har Nea nån snutte?

2011-09-07 @ 22:01:32
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad tråkigt med tvättmaskinen. men visst skulle det var omöjligt att vara utan..



Hoppas Cornelia sovit gott i natt..

2011-09-08 @ 07:22:02
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback