Kyrkis

Igår kunde jag hålla Cornelia vaken så att hon fick sova direkt efter lunchen,  tyvärr hann hon inte få sova färdigt utan jag var tvungen att ta upp henne från vagnen och sätta fast henne för att hinna till kyrkis i tid. Men det gick också bra.
Var en riktigt glad och framåt tjej som jag hade med mig. Mig struntade hon i totalt, utan hon skulle bara leka med dem andra barnen. Cornelia var verkligen i sitt esse.
Det är kyrkis två dagar i veckan här, på måndagar är det "bara" lek och på torsdagar är det lek och sång. Så våran plan är att åka dit på torsdag också.

Jag hann inte mer än att starta bilen från kyrkis så somnade Cornelia. Sen på kvällen hade vi en riktigt trött tjej som vi absolut inte ville skulle somna. Så då passade vi på att åka och hälsa på farmor och farfar för att ha nåt att göra.
Vi lyckades hålla hjärtat uppe till 19:30och då blev det välling och sen somnade hon direkt och har sovit till 4:30 då det blev välling igen. Då hade hon lite svårt att somna om så jag tyckte att hon kunde få komma över till våran säng men där fick hon ingen ro så då gick J över med henne till sin egen säng och hon somnade om till 7:30.
Så om jag nu vågar summrera våran natt så har den varit underbar. Men nu kommer jag säkert att få äta upp det här...

Om drygt 3 veckor ska min systerdotter döpas och jag funderar och funderar på doppresenter men det står still. Så kom gärna med tips.

Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hoppas ni får en bra natt även i natt. Och alla andra nätter framöver.

Vi brukar köpa barnstolar som ser ut som olika djur i doppresent. De är gjorda i trä och ryggstödet är i form av ett djur, ex en groda. Presentkort på fotografering hos en fotograf, skattkammarboken är några förslag. Kram!

2011-09-13 @ 09:55:10
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag tycker att en personlig barntavla är en jättebra present. Det finns

en hel uppsjö av dem på nätet men här är ett exempel: http://www.barntavlor.se/

hoppas att Cornelia kommer ur språnget snart, vår son har precis tagit sig

ur sin och han strulade precis likadant, både dag och natt med sömnen. Han vägrade all mat förutom köttfärs jag gjort åt honom, och han var mer klängig och gnällig.

2011-09-13 @ 10:52:50
Postat av: Hanna

Det finns jättefina tavlor från IsaForm där man väljer motiv och sedan fyller i barnets födelseuppgifter :) Kolla på isa.nu :)

2011-09-13 @ 11:42:30
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Tea

Låter kul med lite aktiviteter.

Skönt att hon sovit så bra i natt. Håller tummarna att det får fortsätta så.

2011-09-13 @ 11:43:23
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det är så kul att se de små leka med andra barn, jag blir då alltid alldels varm i hjärtat :)



Sv: Vi hänger jättegärna med nån gång när vi kommit hem och allt lugnat ner sig! :) Bilen Crille kollade på i Sthlm var fin, men var lite över vår prisgräns och säljaren kunde inte tänka sig att pruta ner den alls..Trist, men vi får leta vidare :)

2011-09-13 @ 19:25:50
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tips på doppresent finns här: http://www.isa.nu/shop/



Fantastiskt fina personliga tavlor. Med en enkel ram från IKEA så tror jag att det blir en väldigt omtyckt present. Finns massor av fina tryck att välja mellan! Men leveranstidne är två veckor tror jag så skynda att handla! :-)

2011-09-13 @ 20:06:51
Postat av: lilly

Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.

Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

2011-09-14 @ 01:00:03

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback