Media

Nu verkar det som att ofrivilligt barnlöshet är i hetluften, vilket gör mig så himla glad att media ÄNTLIGEN får upp ögonen för oss. Fast vi har fått vårat mirakel så räknar jag mig till ofrivilligt barnlösa för det har jag varit under längre tid än jag har varit mamma.

Här kommer några artiklar från dagens tidningar:

Längtan efter barn har funnits sedan tonåren
Fortfarande ett socialt stigma
Barn är inte meningen med mitt liv
Att skaffa barn var ett senare projekt i livet
Det är en stor sorg

Självklart länkar jag också till Johanna Mannungs debattartikel på aftonbladet idag. Måste jag skilja mig för att få ett barn till?

Kommentarer
Postat av: Tea

Hjärtat finns ju ändå hos de som fortfarande kämpar!



Byxorna från pop skulle komma in några dagar tidigare i webshoppen än i vanliga affärerna.

2011-09-27 @ 20:51:40
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: MTVD

Konstigt det där, men du satte ord på hur jag känner. För trots att jag har 3 barn så räknar jag mig som ofrivilligt barnlös på nåt sätt. En stor del av mitt vuxna liv har ju varit oro över att kanske aldrig kunna få barn, och sen oron och kampen för att försöka få barn. Läser fortfarande forum om IVF och liknande, varför liksom?



Tycker det är jättebra att det börjar diskuteras i media!

2011-09-29 @ 10:56:52

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback