Operation

Det blev en tidig morgon för oss, jag började först att kliva upp själv och göra mig iordning. Strax innan halv sex vaknade Cornelia så det var en perfekt tajming. Morgon dusch för den lilla och sen dags att sätta på embla plåster på båda händerna och armvecken.
Sen gav vi oss ut i snövädret.

Hann inte mer än att komma fram till avdelningen så gjorde Cornelia nr 2 i blöjan... så då var det bara att byta blöja i vagnen, allt går ;-)

Sen fick vi komma in ett barnväntrum där först öron/näsa/hals läkaren gjorde en koll på Cornelia men även en narkosläkare fick komma och göra sin bedömning om det skulle bli operation eller inte.

Summan av läkarnas undersökningar blev att hon var rosslig men inte hade någon feber, så det fick lov att bli en operation. Läkaren sa att om C får en ny operationstid om 2 veckor så är det inte säkert att hon är frisk då heller, så sant så.

Både jag & Cornelia fick då sätta på oss operationskläder och sedan gå till uppvakningsrummet där en sköterska skulle ge alvedon och lugnade. Hon undrade då hur vi skulle få i henne det och jag sa att det bara var att ge flytande. Som den duktiga tjejen Cornelia är så drack hon upp båda medicinerna och började sen bli lite små "lullig".

Då var det dags att gå vidare till operationsrummet. Där började en narkossköterska att sätta en kanyl, vid första försöket så misslyckades han men Cornelia är då inte som andra barn utan hon skrattade då han stack henne.... Så han gjorde ett nytt försök och denna gången gick det.

Sen var det dags för själva sövningen, vilket jag var mest nervös för. Men även det gick bra, jag höll mig lugn och på det sättet gjorde jag Cornelia trygg. Sen när hon sov och jag skulle lämna henne var det lite jobbigt men personalen berömde mig och det känns ju alltid bra.

Blev en väntan på ungefär 45 minuter tills läkarna kom in och berättade att operationen hade gått bra och att de hade satt in rör i öronen och tagit bort polyperna som var alldels för stora för hennes ålder.

Jag fick sedan vänta lite till innan jag fick gå in till uppvaket. När jag kom in dit så sov hon så gott men blev efter en stund orolig och fick då ligga i min famn.
När hon var nog vaken så gick vi tillbaka till barnvänterummet där vi fick vara i 1,5 timme då de ville ha koll på hennes andning då hon är rosslig.
Benen vill fortfarande inte riktigt vara med, men det blir bättre och bättre hela tiden. Just nu ligger hon i sin säng och sover gott.
Jag skulle egentligen också behöva sova men känner mig för uppe i varv. Så det blir nog en tidig kväll istället.

Kommentarer
Postat av: Frugan F

Men så bra att det blev operation! Tänk vilken skillnad det kommer bli nu. Får se om lille A har samma operation framför sig i höst! Hoppas jag också är lika cool som du varit idag! Intressant för jag är ju den som tar hand om de sjuka barnen och tröstar föräldrarna! Vet inte alls hur jag skulle vara som "bara" mamma!



Första morgonen du är glad att ha en morgonpigg tös va?!

2012-04-18 @ 14:36:02
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: mammaTea

Skönt att operationen blev av och att allt gått bra!

2012-04-18 @ 14:36:38
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Anna

Vad skönt att ni fick göra operationen. Håller tummarna på att det ska hjälpa cornelia så hon ska slippa vara sjuk.

2012-04-18 @ 15:16:47
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt att allt gick bra! Nu blir det bara bättre!! :-)

2012-04-18 @ 20:29:15
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: emdu

Skönt att det gick bra idag! kram till er båda

2012-04-18 @ 21:10:41
URL: http://friskhetstecken.wordpress.com
Postat av: Suss

Vad skönt att det är gjort nu och att det gick bra. Hoppas att ni får vila i natt. Förresten blev hon inte hungrig på morgonen?

2012-04-18 @ 23:01:09
Postat av: Carin

Skönt att det är över nu! Hur mår lilla gumman idag?

2012-04-19 @ 07:31:45
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Åh va skönt att allt gick bra! Hoppas hon återhämtar sig fort nu och att det blir bättre med alla sjukdomar.

2012-04-19 @ 08:35:02
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Marie

Skönt att ha operationen gjord. Hoppas hon ska slippa vara sjuk så mycket nu.

Kram på er

2012-04-19 @ 08:46:08
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Erica

Vad skönt att läsa att allt gått bra!

2012-04-21 @ 22:58:04
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback