Utmaning

Jag har blivit utmanad av Sara, så kör vi!

Reglerna är som följer;

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you

1. Hur träffades du och din partner?
Jag & J lärde och känna varandra i slutet av 80-talet då våra föräldrar känner varandra. Jag var då kanske 8 år och han var 11år. Vi var då som katt och hund, men ni vet vad man säger kärlek börjar med bråk ;-) Vi bodde på samma gata under våra uppväxter men umgicks inte förrän jag flyttade hemifrån då J var så snäll och hjälpte till. Det var juni 2000. En månad senare var vi ett par...

2. Om du fick välja fritt, vart i världen skulle du då vilja bo?
En kort period skulle jag nog gärna vilja bo i ett varmt exotiskt land, kanske Thailand. Men i långa loppet så skulle jag vilja bo kvar här i samma stad som jag bor i nu men gärna ha ett hus i mitt barndomsområde. Det är hemma!

3. Vad lägger du mest pengar på i "nöjesväg"?
Jag är ingen person som gillar att springa på krogen, däremot så tycker jag att det är vardagslyx att få äta god mat både hemma och ute. Så dit går det en del pengar men mest av allt lägger jag pengar på kläder och då är det inte till mig som jag shoppar ;-)

4. Vad gör du om 5 år om du får "sia" i framtiden?
Jag hoppas och tror att Cornelia har blivit stora syster. Jag tror att vi har sålt vårat hus och köpt ett större i mitt barndomsområde. I det huset har jag ett pysslerum där jag spenderar så mycket tid som möjligt med att pyssla med olika saker.

5. Vilket är ditt drömyrke?
Jag skulle gärna vilja jobba med bb, men jag vet med mig själv att jag inte skulle klara av att ta prover och sånt på nyfödda barn.

6. Hur ser din perfekta 4 veckors semester ut?
Det är soligt och varmt, en perfekt svensk sommar. Vi är lediga hela familjen, vi har inga direkta semesterplaner utan vi är lite impulsiva och hittar på lite små saker som att åka iväg några dagar med en husvagn (måste skaffa en först...) Vi gör utflykter till djurparker, badplatser och bara njuter. Semestern innehåller inga måsten utan bara en massa ledig tid.

7. Har du varit "kär" i någon kändis? Isåfall vilken?
När jag gick på mellanstadiet som tyckte jag att Arvingarna var ett av de bästa banden som fanns och Casper Jarnebrink var nog bland det snyggaste som jag hade sett. Var på en konsert där jag självklart fick en kram av Casper som förevigades med en bild...

8. Favoritbok?
Jag är en bokomal som läser en massa olika böcker, men allt går i perioder. Ibland läser jag massor och ibland ingenting alls. Jag tror att Män som hatar kvinnor trilogin är bland det bästa jag har läst.

9. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Jag har inget speciellt drömbröllop, utan min dröm var att vi skulle fira våran dag med våra när och kära och ha en riktigt stor fest och det hade vi. Själva bröllopet skedde i stadshuset, men sen hade vi en stor fest här hemma hos oss.

10. Om du fick bjuda valfri kändis på kommande middag, vem skulle du välja och varför?
Jag skulle lätt välja Martin Stenmark, han är en karl som har precis allt. Tänk er själva en middag med bara du och Martin....

11. Vilken är din favorittid på året? Utveckla gärna varför.
Min absoluta favoritårstid är självfallet sommaren. Det är ljust dygnet runt. Solen värmer, vi badar och bara njuter och det bästa av allt är att vi har semester!

Mina 11 frågor som följer:

1. När du är hemma helt själv, vad gör du då?
2. Vad är det absolut pinsammaste som du har varit med om?
3. Om du skulle bjuda mig på middag vad får jag då?
4. Det bästa som har hänt idag är?
5. Du ser en förälder som behandlar sitt/sina barn på ett enligt dig fel sätt, vad gör du?
6. Om du skulle få en dejt med valfri kändis, vem skulle du ta och varför?
7. Tidernas absolut bästa film?
8. Om du får klä dig som du vill, vad skulle du ha på dig?
9. Vad skulle du göra imorgon om du fick göra precis vad som helst?
10. Har du några tics och iså fall vad?
11. Din mamma är mest stolt över...?

Vissa av frågorna har jag kommit på själv, medans jag har kopierat vissa....

Jag utmanar följande:
Marie, avlängtan, mamma Tea, Erica, Linda (låst blogg), Lilla wilda Hilda, Frugan F, kronsten, Carin, Carolina och Anna.

Kommentarer
Postat av: Luiza

Åh, vad spännande , jag måste ta tag i detta snart, jeg med.

Kul att läsa lite om dig =).



Kramar/

Luiza

Postat av: mammaTea

Kul.

2012-04-29 @ 13:31:00
URL: http://mammatea.se/
Postat av: mammaTea

Sv;

Babyland som vi handlade på hade inte en ena stol i denna viktklass med isofix.

2012-04-29 @ 17:53:22
URL: http://mammatea.se/
Postat av: avlangtan

Kul att läsa dina svar och tack, jag ska se till att anta utmaningen snart :)

Hoppas ni får en mysig valborg!

2012-04-30 @ 11:33:47
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Erica

Sådärja nu sitter jag vid en dator så nu ska jag försöka svara på frågorna!

2012-05-03 @ 22:01:52
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback