Lämnat

Idag har det verkligen känts konstigt. Jag åkte till förskolan klockan 9 och var där en liten stund. Sen sa jag hejdå till Cornelia som då sa mamma lite ängsligt, inga tårar kom det i alla fall. När jag har gått ut genom grinden vänder jag mig om för att se vad hon gör och då är hon redan på väg att leka med sina nya kompisar.
Puh det kändes skönt!
 
Väl hemma så satt jag igång och städade och tvättade, vilken lyx att göra det när man är helt ensam hemma.
 
Halv tolv var det dags för mig att åka tillbaka och då har Cornelia gått och lagt sig på en madrass tillsammans med en kompis. Hon var så söt där hon låg och kramade den här killen, när jag sen sa hej till henne så lämnade hon genast killen och kom till mig vilket gjorde killen ledsen ;-)
Allt hade gått jättebra sa personalen, hon hade ätit lunch och druckit från ett vanligt glas (vilket personalen var imponerade av...) Jag glömde att säga att hon inte dricker ur pipmugg utan alltid ur vanligt glas (trodde alla barn i den här åldern gjorde det?)
 
Nu ligger hon och sover middag medans jag bara känner lugnet. Om drygt 2 timmar är det dags för fotografering igen, ska bli spännande att se hur det går.
 
Imorgon är det en ny dag på förskolan och då är det tänkt att Cornelia ska få sova där. Det ska bli spännande att se hur det går. Då de sover på madrasser på golvet så gissar jag att Cornelia mest kommer att springa omkring...
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Idag hade Astrid somnat sittandes bredvid en fröken efter mycket om och men..Sa åt dem att jag lämnade en utmaning i deras händer, och jag tror jag fick rätt ;) Trodde fsklärarna att det skulle bli en vecka för Cornelia?

Sv: Ska kolla efter pyjamasen i butik nästa gång jag tar mig till stan. Snart är hen (han;)) här, max åtta veckor kvar nu :) Var på föräldrautb idag, började längta massor!

Ja! Lekdejt måste det bli snart! Vilka tider kommer C att gå sen när hon är färdiginskolad?

Precis som du skriver så kan jag ju hämta hem henne tidigare någon dag om jag vill det, de verkar vara förstående och bra att "ha o göra med" på fsk :)

Ska köpa hem lax och göra laxpasta efter ditt recept! Ett annat laxrecept som är smarrigt är laxsoppa, har inget recept men googla :) En kompis lagar det ibland men vi har aldrig provat hemma. Och nu när hösten kommer är det ju så gott med soppa :)

2012-08-15 @ 19:37:36
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Linda o Mileon

Så skönt att det gått så bra hittills, jag hoppas morgondagen funkar lika bra! :-)

2012-08-15 @ 20:20:06
URL: http://underbargava.blogspot.com
Postat av: mammaTEA

Låter som det går bra. Hoppas fotograferingen gick bättre idag;)

2012-08-15 @ 23:58:20
URL: http://Mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback