Hoppas

Vilken härlig söndag vi har haft och dagen är ännu inte över!
Började dagen med 2års kalas hos bästa Astrid. Där fikade vi en massa gott och lekte :-)
 
Sen fortsatte jag & Cornelia till mina föräldrar för att träffa kusinerna. Lillkusinen har vattkoppor så som den "hemska" mamman jag är så vill jag att Cornelia ska bli smittad.
Jag resonerar som så att det är bättre att hon får det nu medan hon är liten för ju äldre man blir dessto jobbigare brukar sjukdomen bli.
Jag vet att det finns många som tycker att man är dum som medvetet vill smitta sin barn, men vattkoppor är en barnsjukdom som ska drabba barn och inte vuxna.
Det finns nu ett vaccin mot just vattkoppor som man kan ge till sitt barn om man är rädd för sjukdomen, i vissa länder är det här vaccinet med i det vanliga vaccinationsprogrammet. I Sverige så får man själva bekosta vaccinet om man inte har nån speciellt sjukdom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Förstår hur du tänker med vattkoppor.

2012-12-16 @ 18:45:28
URL: http://mammatea.se
Postat av: Blomster

Jag tycker också att det vore bra om W fick det som liten, men hon har klarat sig genom tre omgångar på dagis fast de har skickat hem sjuka barn så jag har inte så stora förhoppningar.
När jag först ville kommentera blockerade mitt virusprogram din blogg pga av någon attack. tänkte att du ville veta, men nu funkade det utan varning.

2012-12-16 @ 20:04:36
Postat av: Marie

Förstår hur du tänker kring vattkoppor. Jag har liknande tankar, men Astrid får gärna bli något år äldre först.

Härligt med lite vuxentid :-)

Sv: Tack så mycket! Det var ett fantastiskt besked att få, att den lill* lever och mår.

2012-12-17 @ 12:26:39
URL: http://familjedrommar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback