Lucia

Idag var det då dags för Cornelias första luciafirande på förskolan. Då vi gick hand i hand över parkeringen och såg hur fint personalen hade gjort med marchaller så fick jag en klump i halsen och tårarna var ganska nära. Allt kändes så fint och jag upplevde en känsla av lycka att äntligen få vara del i det här.
 
Cornelia blev blyg då det var så många på förskolan då vi kom, föräldrar/barn/syskon mm. Hon ville då mest sitta i famnen. När det var dags för själva luciatåget så fick föräldrarna gå in i lekrummet och efter ett tag så kom det ljuvlig sång i form av Natten går....
Cornelia gick bland de sista i tåget hand i hand med en fröken. Då hon kom in i rummet så tittade hon sig runt omkring på en gång och ropade efter mamma. Så det slutade med att hon satt i mitt knä och tittade (läs surrade) genom hela luciatåget.
 
Efter lussandet på våran avd så gick barnen över på den andra för att fortsätta lussa där. Men då fick Cornelia stanna med oss. Efteråt så fick vi äta tomtegröt och skinksmörgåsar. Vi föräldrar satt och surrade med varandra, så kul då man i vanliga fall bara hinner hälsa på varandra. Jag är så glad att vi fick plats på den här förskolan då vi är supernöjda med allt!
Tyvärr var ju allt det roliga tvungen att få ett slut så efter 9 så åkte jag hem för att sova efter nattens arbete. Var då ganska speedad så det var inte det lättaste att kunna somna. Så det är tur att jag är ledig tills nästa vecka nu.
 
Hoppas att ni alla har har/haft en underbar lucia!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken mysig lucia ni verkar haft. Sötaste tomtenissan C.

2012-12-13 @ 15:30:49
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Mammatea

Kan tänka mig att det är något speciellt med första luciatåget! Söt tomte!

2012-12-13 @ 19:32:16
URL: http://mammatea.se
Postat av: Linda o Mileon

Visst är det mysigt?! Att vi faktiskt få vara med på sådant numer, det är så svårt att ta in.... helkonstigt! :-)

Fin C blev efter klippningen, duktig hon är som klarade av att sitta i stolen - här klipper jag Mileon hemma och det går sådär, jag får ofta dela upp klippningen i två till tre etapper innan frisyren är klar - kan se heltokigt ut om det går någon dag emellan.
Tänkte prova o se om det går smidigare hos frisör, men han är rätt blyg och försiktigt för nytt så anar att det blir mest tårar ;-)

Glad Lucia!

2012-12-13 @ 20:24:41
Postat av: melinda - mamma till Nova

vilken härlig bild :)

2012-12-15 @ 14:18:50
URL: http://melindajohansson.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback