Sjuk och pyssel

Igår var det inte säkert att vi skulle fira jul som vi hade tänkt då Cornelia vaknade med 40graders feber och bara ville vara i min famn.
Men hon var ganska bestämd med att hon ville träffa tomten så vi åkte till mina föräldrar där hon fick träffa tomten och få alldels för många julklappar. Jag kan nog ärligt säga att vi skämmer bort henne lite för mycket ;-)
Vi åt jullunch hos mina föräldrar och sen gick vi vidare till min svärfar som bor på samma gata. Där blev det ännu mer julklappar och middag.
Vi hade en riktigt mysig jul men Cornelia mådde inte bra utan hon ville mest vara i famnen.
 
 
Jag & Nea på julafton
 
Igår bestämde vi oss för att om Cornelia hade feber idag så skulle det bli ett besök till jouren för en koll. Men då hon vaknade så var febern borta och hon var rätt så pigg.
Men efter att ha sovit middag så känner jag att hon är värm igen, kollar tempen som då är 39,5grader. Efter ett samtal till rådgivningssköterskan så bestämmer vi oss att åka in.
På jouren var vi inte ensamna, långt ifrån kan jag säga :-(
Vi fick vänta lite mer än 2 timmar tills vi fick träffa en läkare.
Läkaren gjorde en grundlig undersökning och kunde efter den konstatera att Cornelia har lunginflammation och eventuellt en öroninflammation i höger öra. Så det blev en medicinkur på 7 dagar.
 
Bara hålla tummarna att medicinen hjälper fort, inom 3 dagar så ska febern vara borta annars blir det ett nytt besök till vårdcentralen.
 
 
Den sista veckan har jag ägnat all mina lediga tid till att sitta vid symaskinen och det har varit så roligt. Jag har sytt ett näsduksfodral som min mormor fick i julklapp. Sen har jag även sytt sängkläder till Cornelias nya dockvagn.
Lite kläder har det också blivit....
 
Två såna här tröjor har jag sytt, en till Cornelia och en till hennes ena kusin.
 
En tunika/klänning till Cornelia
 
 
Mitt senaste pyssel är en rödprickig klänning även den till Cornelia.

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Hoppas c snart måtte!

2012-12-26 @ 05:49:03
URL: http://mammatea.se
Postat av: Marie

Men nej, när ska hon få vara frisk lilla gumman. Hoppas det vänder snart!

Vilka fina kläder du sytt!

2012-12-26 @ 09:18:30
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: MTVD

Åh vilka snygga kläder du gör!! Du skulle ju lätt kunna sy och sälja. Jag skulle gärna köpa!

2012-12-28 @ 11:23:24
Postat av: Hanna

Men vilka tjusiga plagg du sytt, och tyget med dalahästar var ju bara för fint :)

Sv: Haha, det stod högst upp på min önskelista ;)

2012-12-29 @ 19:25:05
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Luiza

Alltså stackars lilla tösabit och vara sjuk hela tiden....
Det skär i mitt hjärta, på riktigt.

Det där med att skämma bort, jag tror det är lätt att göra det. Tur att det är jul en gång om året och inte 4, haha.

Vad kul och ovanligt att se dig på bloggen =).
Och vilka fina kläder du sytt.

Hoppas ni får en god natt och att C kryar på sig snart.
Massa kramar
Luiza


Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback