Frågorna

Så var den här veckans arbetspass avklarat, nu väntar en ledighet ända tills på måndag då det blir jobb för hela slanten..

Det här var min andra vecka på jobbet och redan inatt så kom frågorna som jag önskade att jag skulle slippa ett tag till.
När kommer nästa barn då Sara? nu måste ni sätta fart för det tar 10månader tills bebisen kommer...
Jag blir även irriterad på mig själv som väljer att svara att vi vill vänta ett tag till med nummer två, varför säger jag inte istället bara att det är inte så lätt att skaffa barn...
Varför jag svarar så här vet jag inte, det kanske beror på att jag inte orkar med följdfrågor, det känns privat och jag vet inte kanske även lite "skämmigt".
Men det är inte jag som ska behöva skämmas, det här är ju så vanligt men som sagt var inget som man pratar om. Hmm svårt det här, en sak kan jag i alla fall säga och det är att frågorna är jobbiga för mig. Vi vill inget annat än att få ett syskon till Cornelia, men om det ska lyckas så måste vi nog ge oss in i ivf världen igen och det är inte bara jobbigt utan det kostar även en massa pengar. Cornelia blev till efter 4 ivf försök och 3 frysförsök. Vi har lagt ut mer än 100000kr, bara för att vi bor i ett av de sämsta landstingen här i landet :-(

På tal om min gullunge så fortsätter hon vara sjuk. När jag vaknade idag så låg hennes temp på 38,7 grader, men efter alvedonen så sjönk tempen till 37,3 men ikväll var den uppe i 38 grader igen.
Hur länge ska hon ha det så här, känns som att vi inte får nån hjälp. Det kan inte vara bra att ha feber dag ut och dag in i veckor.

Men den har inte bara varit tråkigheter idag, nä som nog hela svenska folket vet så har Victoria & Daniel fått sin efterlängtade prinsessa. Ska väl erkänna att det har kommit några tårar från mig idag då jag har sett på tv.

Men de goda nyheterna slutar inte här, en av mina bloggvänner har fått en underbar nyhet idag. Stort grattis till er här med Anna!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Alltid lika jobbigt när man får frågorna. Folk förstår inte hur jobbigt det är när man vill så mycket men när det inte går. Nu när jag själv äntligen är gravid så har jag faktiskt blivit mer öppen med våran kamp som vi haft. Och faktiskt så känns det väldigt skönt. Vill absolut inte att nån ska tycka synd om oss utan förstå så extra lyckliga och glada vi är efter flera år av väntan.

2012-02-24 @ 09:52:53
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag förstår inte vad folk har med det att göra. Håller med om att det är en privatsak. Och jag är likadan som dig och svarar inte som det är, att vi har svårt att få barn. Ska kanske börja vara mer ärlig i den frågan så folk börjar förstå att inte alla blir gravida bara för att man vill.

Hoppas ni får en fin helg och att C kryar på sig.

Kram!

2012-02-24 @ 10:13:41
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack finaste Sara för gratulationen :)



Ledsen att Cornelia inte blir bättre, jag hade legat på sjukvården som bara den. Känns tyvärr som att inget händer om man inte driver saker själv.



Det är tungt när folk frågar om syskon, det är på något sätt ett tramp in i privatlivet fast att de flesta tycker det är oskyldigt. Hade vi inte lyckats hade ju ÄD varit enda vägen för oss, nu har vi haft en sagolik tur men alla har ju inte det. Är så otroligt många som har problem när man väl öppnar upp och pratar om det, jag hoppas att ni får möjlighet att försöka snart igen. Kanske blir denna resan kortare eftersom du nu vet att prednisolon fungerar?!



Du vet jag önskar er det bästa, kramar

2012-02-24 @ 10:32:37
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: mammaTEA

Dessa frågor. Jag blir så ledsen att folk inte kan tänka.

2012-02-24 @ 20:18:12
URL: http://mammatea.se
Postat av: mammaTea

Blir så ledsen att folk inte förstår bättre än att fråga.

2012-02-24 @ 20:39:33
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Greta

Vet du om du säger som det är så skämms du inte, utan det blir sanrare så att de som frågar nästan ursäktar sig. och följdfrågor är det inte många som tänker på i det läget.



Men du måste göra som du mår bra av.



Kram och krya på er.

2012-02-24 @ 20:56:23
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: avlangtan

Jag förstår inte hur folk kan vara så ovetande och framfusiga, för det tycker ju i alla fall vi som vet hur det är att vara på den här sidan, att dessa frågorna är. "Men grattis, så roligt att Du bara kan beställa och skaffa barn hit och dit", har man lust att säga. Eller säga sanningen för att få tyst på dem och få dem att vakna upp...

Jag förstår verkligen att du tycker det känns jobbigt.



Stackars C som inte är pigg och kry :(



Önskar er en fin helg! Kram

2012-02-24 @ 21:39:26
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Blomster

Det är ju inte alltid jag orkar säga som det är, men jag har gjort det ibland och det känns skönt. Kanske har jag fått någon att tänka till om att vara lite försiktig med frågor. Det är inte så enkelt som att bara "skaffa" fler barn för alla. Å andra sidan minns jag att jag var lite oförsiktig med kommentarer hit och dit själv för några år sedan. skäms

2012-02-24 @ 23:59:48
Postat av: MTVD

Många som inte varit tvungna att kämpa för att få sina barn förstår nog inte bättre. De förstår inte hur mycket frågorna kan såra. Jag frågar aldrig om det inte är dags att skaffa barn/syskon, jag vet ju själv hur mycket de frågorna kan svida.... Som den gången jag blev uppsagd från jobbet och dagis sa at jag skulle "hem och trygga dagisets framtid", alltså skaffa fler barn. Oj vad jag grät den kvällen :(



Fast jag nu har flera barn så är jag ändå inte öppen med att det inte bara varit att "skaffa" för oss. Jag undrar varför jag inte vill berätta? För att det är privat, javisst, men tror nog att jag skäms också. Skäms över vad?



Hoppas ni får bli friska snart och njuta av våren! Och du, jag fällde lite tårar jag också vid presskonferensen i torsdags :)

2012-02-25 @ 10:06:24

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback