Vovve

Sitter här framför datorn och njuter av värmen som strålar ut från kaminen. Tittar samtidigt på termometern som visar årets kallaste siffror, nämligen -34,8 grader brrr vad kallt.

Det är bara jag & Cornelia hemma då J hittade ett akvarium i Umeå som han och min pappa har åkt iväg för att köpa. En resa på 26mil enkel väg, det kom han på strax innan klockan 19. Så inatt nån gång har vi fullt upp här hemma med att att sätta igång akvariumet, då det även följde med fiskar.
Jag har förberett allt här, så när han kommer är det bara att börja.

Den här synen mötte mig imorse....


Lilla busunge

Idag har vi för första gången sen i måndags lämnat huset för att fylla på kylen inför helgen.
Då var vi även förbi en djuraffär för att kolla lite priser på akvarium.
På djuraffären gick vi fram och tittade på kaniner, hamstrar och råttor, då säger Cornelia vovve och börjar sen att låta som en hund...
Just nu verkar hon tro att alla djur är hundar förutom fåglar för då säger hon Pippi. Men hon säger även Pippi till Pippi Långstrump som hon har på en tunika.

Som jag har berättat tidigare så älskar Cornelia att fixa med sitt hår, så idag passade jag på att sätta en hårklämma på henne och den fick faktiskt sitta kvar i ungefär 30minuter. Måste vara nytt rekord ;-)




Kommentarer
Postat av: avlangtan

Men OJ va kallt ni har, jag kan ju inte ens föreställa mig som tyckte vi hade iskallt med -12-13 i förmiddags.



Så söt hon är där hon tittar ut ur sängen!



Vilket sammanträffande att du skrev om pippi, för just idag sa Alice ett frågande"pippi?" som hon säger till fåglar, när hon hörde "här kommer Pippi Långstrump" ur sången som vi lyssnade på :-)



2012-02-03 @ 22:07:44
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Marie

Åh hon är ju bara för söt!

Han verkar gilla Umeå din J ;)

Hoppas ni snart får lite varmare, här har vi -33 idag.

2012-02-04 @ 08:49:39
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Haha, men gulle! Har ni förresten funderat något på att byta ut spjälisen mot barnsäng? Vi är som i startgroparna men letar efter en bra och fin :)



Sv: Tror att man bara kan använda en rabattkod åt gången, men prova!



Jag blev snarare sopad med, förlorade :D

2012-02-04 @ 10:05:01
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Charmtroll!



30 minuter är en bra tid för ett hårspänne, jag är bitvis rädd att någon (no name) ska svälja det innan jag hinner ta det ;)



Ha en underbar lördag! Kram

2012-02-04 @ 10:44:42
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Sara

Hon är ju så himlans söt!



SV: Ja, att inte få knäskura golven känns rätt jobbigt. Hade verkligen sett fram emot det. ;)



Kram

2012-02-04 @ 12:16:54
URL: http://langtaneftertvillingarna.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback