Fram och tillbaka

Idag var det då dags för Cornelias hörselkoll. Direkt vi kom till vårdcentralen så frågade jag om hon skulle få träffa en läkare också då hon har börjat att ta sig för örat igenm den här gången vänster öra. Det var inte inplanerat nåt läkarbesök, men vi fick en tid till en läkare två timmar senare.
Men först var det då dags för hörseltestet. När det skulle göras fick Cornelia inte ha nån tutte i munnen och var tvungen att vara knäpptyst. Behöver jag säga mer... Hur som helst så gick det inte, så fort sköterskan skulle sätta in grejen i örat så började Cornelia att gallskrika. Öronen gillar hon absolut inte att folk tar vi, hon är van vid alla läkarbesök då de har tittat :-(
Så det blev inget hörseltest idag, vi ska till öron igen i april och då ska de kolla hörseln. Känns mer pålitligt att de gör det där det finns mer resurser.

Så vi åkte hem 2mil enkel väg för lite mellis innan det var dags att åka iväg till vårdcentralen igen. Den här gången fick vi träffa en riktigt bra läkare. Hon kollade öronen och det högra var rött och irriterat. Det vänstra kan det vara en öroninflammation på väg eller på väg bort. Så vi ska avvakta och se. Hon lyssnade även på gummans lungor, då jag tycker att hon rosslar mycket.
Vi fick utskrivet en astmamedicin, Ventoline som vi ska ge henne då hon rosslar då det är luftvidgande. Hoppas att det här ska hjälpa.
Sen skrev även den här läkaren in att Cornelia har fått en allergichock av antibiotika en gång, hon fattade inte varför ingen annan läkare hade skrivit in det.... Nu står det i alla fall där!

Ikväll har jag varit helt slut efter dagens rännande på vårdcentralen så jag somnade med Cornelia under läggningen.
Nu ska jag snart ta en tidig kväll och hoppas att jag mår bättre imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas ni mår bättre snart, kram

2012-01-10 @ 10:58:25
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Skrippo

Hoppas ni får va friska snart! Det är ju så himla segt att va sjuka.



Kram

2012-01-10 @ 12:42:57
Postat av: avlangtan

Jobbigt att inte kunna få några svar men det var väldigt konstiga krav på undersökningen, klarar någon ettåring det undrar jag.

Ventoline fick Alice en gång det funkade bra.

Hoppas på att du mår bättre idag!

2012-01-10 @ 12:43:46
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hoppas ni piggnar på er snart och att Ventolinet ger effekt.

2012-01-10 @ 15:06:21
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hoppas att Ventolinen hjälper, och att ni får ordentliga svar i april när ni ska till öron. Herre min je att de inte ska lyckas kolla hörseln på en ettåring?!



Sv: Du får också leka massor med kameran, så kan vi ge varandra tips sen ;) Astrid har varit lite krasslig den senaste veckan, men nu verkar det iallafall vara på bättringsvägen. Vi vill ju vara ute och leka, iväg med alla hemska basilusker! :)

2012-01-10 @ 19:22:55
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback