Sångpåse

Här hemma sjunger vi många gånger varje dag, det låter väl inte så vackert men Cornelia gillar det. Favoritsånger just nu är Imse vimse spindel och Nyss så träffade jag en krokodil...  

Om man vill göra sångerna lite roligare och intressantare så kan man samtidigt som man sjunger visa en spindel tex.

När Cornelia döptes så fick hon en sångpåse av sin moster i doppresent och den används under våra sångstunder.
Även på vårat kyrkis (stor & liten) har de en sångpåse. Då får barnen välja varsit djur från påsen och sen sjunger vi en sång om det.

Just nu har Minimango ett erbjudande på sångpåsar. När jag ser de här figurerna så börjar jag redan att fundera på olika sånger. Hjulen på bussen snurrar runt runt runt...



Våran grannflicka ska döpas om en månad och av oss kommer hon att få en sån här. Det blir roligt även för hennes storasyster.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken bra doppresent!

2012-01-24 @ 21:22:22
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Anna

Vilken jättebra grej! Det är härligt att barn blir så glada av sång oavsett hur man sjunger :)



Kram

2012-01-25 @ 10:48:12
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Jättekul grej! Astrid fick en bondgård i tåg med flera olika djur däri som vi leker med och sjunger om varje dag :) Har du några bra förslag på vad man ska sjunga om en räv? Kommer bara på räven raskar över isen :D



Sv: Jag försöker komma ihåg hur gnällig jag är när jag är sjuk och hungrig, då blir tålamodet med hennes famnighet och gnäll betydligt bättre ;)

2012-01-25 @ 19:50:42
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Skrippo

Vilka fina påsar. Tack för tipset!

2012-01-25 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback