Grannar

Efter två nätter med för lite sömn så har Cornelia varit gnällig och extra testig. På förmiddagen kom min syster och syskonbarn hit för lunch och badning. Våran dotter betedde sig inte riktigt som den snällaste tjejen mot sin yngsta kusin, utan det var smyg nyp och dyl. Har ni tips att komma med så tar vi tacksamt emot de!
 
Efter lunchen åkte kusinerna hem och Cornelia fick sova middag, men hon hann inte mer än att sova strax över en timme så startade våran "fina" granne sin motorcykel och stod och varvade den i 10 minuter. Behöver jag säga att det var en ledsen tjej som vaknade... Om nån är sugen på att bli våra grannar så får ni gärna köpa huset mitt emot vårat, men det måste nog få en rejäl sanering innan man kan flytta in...tänk om man kunde få välja sina grannar, då hade jag inte valt en alkoholist som gillar att stå och gasa med en motorcykel i tid och otid, att köra fordon i fyllan :-(
Polisen vet om vårat problem men måste ta han på bar gärning... Nu har vi tur att en annan granne håller på att utbilda sig till polis och ska se till att han åker fast.
 
Annars så har vi även hunnit med att vara till min svägerska på 22års kalas och ätit god tårta.
Nu sover Cornelia i tid så jag hoppas att det är en piggare och gladare tjej imorgon.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är inte avundsjuk..hoppas att det löser sig!

2012-07-22 @ 20:50:19
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: mammaTEA

Hoppas nu har en pigg tjej i morgon.

2012-07-22 @ 21:25:10
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Luiza

Vilken jävla idiot [ursäkta uttrycket]. Hoppas verkligen han åker dit...
Jag fattar inte det där att man inte kan sätta sig och spana...vafan , liksom. Ska han köra över någon först eller?
Hoppas den där grannen som håller på att utbilda sig tar han sen.

Ja, jag hade oxå en HTC . Alldeles för länge. Den började krångla med en gång, och lika fort ångrade jag att jag inte köpte en iphone då.
Men nu har jag gjort det och jag är mer än nöjd. Fattar inte att jag stog ut med HTC:n så länge...hehe.

Ha en god natt. Själv håller jag på att invänta en viss dam , som snart kommer vakna och vilja äta ;).
Ja, hon växer sojm ogräs, det är lite vemodigt...fasiken vad fort det går.

Kramar i massor

Postat av: Louise

Tack för din kommentar.. Känns jätte tungt:( man undrar vad man gjort för fel,,, fast ja skött mej exemplariskt.. Man är nog så nojjig som det går att bli efter man gjort ivf.. Hoppas allt är fint med er.. Kramar

2012-07-23 @ 09:14:28
URL: http://www.ivfmare.blogg.se
Postat av: Blomster

Det är svårt det där med tjuvnyp och sånt. W jobbar mycket med känslor just nu märker jag. Hon kan dunka huvudet på dockan i väggen och säga "dockan ledsen". Då brukar jag säga åt henne att krama dockan. Jag har inte sett så mycket "elakheter" mot barn och vuxna än, men om hon råkar göra illa mig eller P så kommer ofta kommentaren "pappa/mamma ledsen" sen brukar hon säga "pappa/mamma glad?" och vi svarar "ja nu är m/p glad igen" Jag gissar att det bara är att tjata och påpeka att man ska vara snäll mot andra. Vi har kört stenhårt med "klappa fint" på farmor och farfars hund och ibland säger hon klappa fint och klappar oss när hon har varit för hårdhänt.
Jag skulle jättegärna köpa huset mitt emot er. Jag längtar tillbaka till norrbotten, men vi ska ju ha jobb också...

2012-07-24 @ 23:03:51
Postat av: Blomster

Det är svårt det där med tjuvnyp och sånt. W jobbar mycket med känslor just nu märker jag. Hon kan dunka huvudet på dockan i väggen och säga "dockan ledsen". Då brukar jag säga åt henne att krama dockan. Jag har inte sett så mycket "elakheter" mot barn och vuxna än, men om hon råkar göra illa mig eller P så kommer ofta kommentaren "pappa/mamma ledsen" sen brukar hon säga "pappa/mamma glad?" och vi svarar "ja nu är m/p glad igen" Jag gissar att det bara är att tjata och påpeka att man ska vara snäll mot andra. Vi har kört stenhårt med "klappa fint" på farmor och farfars hund och ibland säger hon klappa fint och klappar oss när hon har varit för hårdhänt.
Jag skulle jättegärna köpa huset mitt emot er. Jag längtar tillbaka till norrbotten, men vi ska ju ha jobb också...

2012-07-24 @ 23:04:00
Postat av: Anonym

Det är svårt det där med tjuvnyp och sånt. W jobbar mycket med känslor just nu märker jag. Hon kan dunka huvudet på dockan i väggen och säga "dockan ledsen". Då brukar jag säga åt henne att krama dockan. Jag har inte sett så mycket "elakheter" mot barn och vuxna än, men om hon råkar göra illa mig eller P så kommer ofta kommentaren "pappa/mamma ledsen" sen brukar hon säga "pappa/mamma glad?" och vi svarar "ja nu är m/p glad igen" Jag gissar att det bara är att tjata och påpeka att man ska vara snäll mot andra. Vi har kört stenhårt med "klappa fint" på farmor och farfars hund och ibland säger hon klappa fint och klappar oss när hon har varit för hårdhänt.
Jag skulle jättegärna köpa huset mitt emot er. Jag längtar tillbaka till norrbotten, men vi ska ju ha jobb också...

2012-07-24 @ 23:04:29
Postat av: Blomster

Ha,ha! Vad tjatig jag blev ;-) Det såg inte ut som att kommentaren gick iväg, men det gjorde den visst :-)

2012-07-25 @ 11:44:15

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback