Snart augusti

Känns som att dagarna bara springer iväg. Imorgon är det augusti månaden då Cornelia ska börja på förskolan. Alla kläder ska märkas, men vet inte riktigt när jag ska orka ta itu med det. Känner mig inte alls motiverad, samtidigt vet jag att det går rätt så fort bara man börjar.
Många av hennes plagg kommer jag att märka direkt på storlekslappen bara för att spara lite tid. Men de "finare" plaggen kommer jag att sätta en namnlapp på.
 
Igår var jag & J på bilbingo tillsammans med en kompis. Ingen av oss 3 vann nåt, men roligt hade vi i alla fall och det är ju det viktigaste.
 
Inatt har jag sovit riktigt hårt, vaknade 9:45 och då kändes det nästan som att jag hade sovit för länge. Hur det nu kan kännas som det... Cornelia har vi hämtat hem så hon ligger och sover middag i sin säng. Idag hade hon & mormor åkt buss till ett köpcentrum. Sånt är ju så spännnade. Vi som bor på landet åker i stort sett aldrig buss men då är det perfekt när hon får göra det med andra.
 
Nä nu ska jag sätta igång och märka lite kläder, om jag gör alla ytterplagg nu så har jag ju kommit en bit på vägen i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Marie

Synd att ni inte vann något. Lycka till med klädmärkningen.

2012-07-31 @ 13:06:40
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Marie

Synd att ni inte vann, det är ju aldrig fel att få vinna:-).
Hoppas klädmärkningen gick bra.

2012-07-31 @ 19:06:07
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Visst är det otroligt att vi snart kommer ha förskolebarn? Hjälp!

Måste ta tag i märkandet här hemma också..Inväntar namnlappar från Glada Grodan som jag ska sätta på de "finare" kläderna, men på basplagg kommer jag göra som du och skriva på stlkslappen :)

Sv: Ja, lika bra att vänta tills ni har fått se alla bilder :) Vi hör av oss om vi åker in på kalaset! Får se vad kroppen säger, får väl sitta kvar i bilen och så får Crille köpa festivalmat åt mig ;)

Det lutar åt full sjukskrivning, men vi får se vad fk säger om den saken. .

2012-07-31 @ 19:06:38
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: mammaTEA

Tänk att det snart är förskolestart för C!

2012-07-31 @ 19:34:01
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Blomster

Spännande med förskolestart! Jag märkte allt med namn och telefonnummer i början. Nu blir det Wilma med en tuschpenna på tvättlappen. Ambitionen försvann ;-) Ibland brukar jag knyta ett rött band på skor och vantar. Då blir de inte ihopblandade så ofta. Förut var det ofta en stor och en liten handske på hyllan och man fick leta ihjäl sig på de andra barnens hyllor, men efter bandtricket blev det bättre. Det gäller bara att man är ensam om det ;-) Kuomaskorna gjorde jag lika med. Det är ganska många som har exakt lika skor och vi har alltid fått hem rätt skor :-)

2012-07-31 @ 21:59:37
Postat av: Anonym

Spännande med förskolestart! Jag märkte allt med namn och telefonnummer i början. Nu blir det Wilma med en tuschpenna på tvättlappen. Ambitionen försvann ;-) Ibland brukar jag knyta ett rött band på skor och vantar. Då blir de inte ihopblandade så ofta. Förut var det ofta en stor och en liten handske på hyllan och man fick leta ihjäl sig på de andra barnens hyllor, men efter bandtricket blev det bättre. Det gäller bara att man är ensam om det ;-) Kuomaskorna gjorde jag lika med. Det är ganska många som har exakt lika skor och vi har alltid fått hem rätt skor :-)

2012-07-31 @ 21:59:49

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback