Stor tjej

Wiii nu har jag äntligen semester! Eller egentligen börjar jag semestern på måndag men fram tills dess har jag lediga dagar. Känns så skönt, nu är jag ledig ända tills den 3:e september.
 
Jag hade inte riktigt ro i kroppen att sova efter nattens arbete så jag har varit ganska trött idag, men nu har tröttheten gått över till pigghet så vi får se hur lätt det blir att somna ikväll.
Cornelia har varit med sin mormor idag. Medans hon har varit där så har J och svärfar satt fönster och lister runt dem i lekstugan. Det blev så himla fint, så imorgon ska jag nog sy gardiner dit in.
 
I bilen på väg hem från mormor frågade jag Cornelia vad hon hade fått för mat, då svarade hon korv. Trodde inte riktigt att jag skulle få ett svar så jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Frågade då vidare om hon hade ätit potatis till och hon svarar nej. Nästa fråga var om hon åt makaroner till korven och svaret blir då Ja och sen namnam. Sen säger hon även glass. Så jag ringer till min mamma för att kolla vad de åt till lunch och hon svarar korv och makaroner. Kunde då inte låta bli att fråga om de hade ätit nån glass och då säger mamma nej, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det ;-)
Efter mitt och Cornelias samtal i bilen så kändes hon plötsligt så stor. Hjälp min lilla tjej är inte så liten längre. Om en månad ska hon börja på dagis.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Luiza

Men jisses vad tiden går fort...är det bara en månad kvar?
Jag fasar för den dagen då vi ska lämna på dagis...ush. Inte för att jag tror att hon inte kommer bli omhändertagen utan mer för att hon kommer bli så ledsen när man går...

Hihi, det där med glassen....jag undrar vad man ska tro ;).

Hoppas du får en god natt.
Kramar

Postat av: mammaTEA

Grattis till semestern!

Stora tjejen! Tänk att kunna föra ett sånt samtal.

2012-07-13 @ 20:10:38
URL: http://Mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback