Hälsar på

Gårdagen spenderade jag & Cornelia på stan tillsammans med mamma/mormor. Sen var vi även på 4års kalas till världens bästa Viggo!
 
På stan blev det lite shopping, kan ni gissa till vem?! Polarn o pyret hade rea så då är det svårt att låta bli att handla... Blev 2 par leggings, 1 tunika och 4 par sockar på rean. Sen hade jag även spanat in en klänning som jag hade hoppats skulle komma på rean men inte det. Men nu köpte Cornelias mormor den till henne. Alla de här plaggen passar ihop med varandra så det går att kombinera som man vill.
 
Nåt annat som fick följa med oss hem var tyg till lekstugan. Ska sy gardiner och kanske kuddar av det beroende på vad det räcker till.
 
Ett besök på ikea står högt upp på min lista, så jag hoppas att vi ska hinna med det nån dag.
 
Idag har vi varit och tittat på förskolan som Cornelia ska börja på och sagt hej. Personalen kändes trevliga och själva dagiset var fint, så min första känsla är positiv.
Jag pratade lite med en av fröknarna och berättade lite om våra tankar om inskolningen. Jag är ledig de 3 första veckorna då Cornelia börjar på dagis så då har vi ganska gott om tid på oss och om vi känner att vi behöver mer tid för inskolning så tar vi det. Vi kommer inte att stressa på det här.
Men om jag ska döma Cornelia efter besöket där idag så tror jag inte att det kommer att bli några problem. Hon sprang direkt till en rutchkana och började åka. Hon tyckte nog att det var ganska tråkigt då vi åkte hem.
 
Inatt ska jag jobba igen, men bara en natt den här gången. Men innan det är dags att åka och jobba så väntar ett tandläkarbesök... Mindre roligt, men det ska nog gå bra.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att det kändes bra efter besöket på förskolan! Vi pratade imorse om när Astrid ska skolas in, grämer mig lite över att jag kommer missa alla dagar utom en. Men det kommer nog gå bra ändå :) För min del alltså :D

Sv: Jobbar nästa vecka, och sedan har jag tre veckors semester, tjoho! Men vad tror ni om nästa lördag? :)

2012-06-28 @ 18:58:53
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: avlangtan

Kalas och shopping gillar vi! Jag blir nyfiken på den där klänningen som du spanat in och som Cornelia nu fick :-) Kul att fynda i alla fall.

Va skönt att få en bra känsla om förskolan och bra att ni kan ta det i er egen takt med inskolningen, det är ju så olika det där. Men jag tror precis som du att Cornelia kommer stormtrivas :)

Sv: Ja jag älskar stadsparken, 6 mil har vi dit och det är lite lagom :) Det är så stora fina grönområden där man kan strosa runt, kanske 7 olika lekplatser med lekställningar för olika åldrar. Och så djurhagar och fågeldamm.

2012-07-01 @ 12:51:45
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback