Bara jag

Jag hade en riktigt rolig pysselkväll igår som gav så mycket. För det första var det så skönt att bara komma iväg hemifrån några timmar och bara vara Sara och inte "bara" mamma Sara. Låter väl lite konstigt, men jag är lite dålig på att ta mig iväg och göra saker själv. Nästan alltid väljer jag att ta med mig Cornelia på mina små äventyr. Men jag ska bli bättre på att göra saker själv, för när jag väl tog mig iväg så kände jag hur mycket jag behövde det.
Sen var det riktigt roligt att vara ett gäng som satt och pysslade tillsammans, drack te och bara surrade. Vi bestämde att vi snart skulle göra om det här.

Idag har jag varit iväg in till stan en snabbis för att handla hem lite mer pysselmaterial. Sen har jag inte hunnit göra så mycket mer.
För jag somnade tillsammans med Cornelia efter lunchen, men idag var det bra att jag gjorde det då jag ska jobba inatt.

Två nätters arbete väntar för mig nu, så jag vet inte riktigt när jag ska hinna sätta mig och pyssla. Önskar att dygnet hade fler timmar ;-)

Kommentarer
Postat av: avlangtan

Det lät ju jättemysigt med en pysselträff! Nej visst är det så att man tar ju gärna med sina små men sen när man väl kommer ut själv är det ganska roligt det med :-)



Ha en bra jobbhelg!

2012-03-16 @ 19:00:55
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Luiza

Åh, pyssel är ett av mina favoritsysslor, synd att allt material man ska ha är så förbaskat dyrt, bara...



Hoppas du får det bra på jobbet nu.



Kramar

Postat av: mammaTea

Kul att få pyssla.



Sv:

Magen måste ha vuxit så för att jag blivit ompysslad av mamma och pappa. Min uppgift har varit att ta hand om Signe och göra sånt jag ville sen har de städat, fixat mat och allt annat runt omkring. Så skönt och välbehövligt.

2012-03-17 @ 07:41:35
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Hanna

Visst är det skönt att komma iväg någon gång och bara vara sig själv utan att hålla koll och fokus på de små :) En lagom balans tror jag är bäst, sen är nog den där balansen olika för oss alla :)



Sv: Hos svärisarna är påskbordet också i stort sett samma som julbord :) Jag har hittat superfina prickiga på Coop, tror att det blir ett sånt till Massen. Kommer du på någon bra liten leksak så tipsa mig! :)



Jag skickar ett sms!

2012-03-18 @ 09:42:36
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback