Operation

Idag har vi spenderat några timmar på sjukhuset här i stan. Först hade vi en tid till hörcentralen där de gjorde olika slags hörseltester på Cornelia. Tyvärr blev inte resultatet så bra. Ena testet gick ut på att de skickade in signaler i örat och det skulle då komma tillbaka men det gjordet det inte. Sen gjordes även ett annat test med olika ljud, där vi som hör normalt hör 50, Cornelia däremot hörde bara 30.

Efter det här hade vi en liten "pause" innan det var dags för läkarbesöket, då passade vi på att gå ner till kafeterian och fikade.

Sen träffade vi läkaren som tittade med en kamera i öronen och berättade att det är vätska bakom trumhinnan på bägge öronen. Han kollade även i halsen och där såg halsmandlarna normala ut. Sen kom då domen och det blir en operation. Egentligen görs såna här operationer på ett mindre sjukhus men då Cornelia är så liten så kommer vi att få göra det på "vårat" sjukhus där de är bättre på narkos på småbarn.

Det känns både och att hon ska opereras, självklart vill jag att hon ska bli bättre och kunna höra bättre, men bara tanken på narkosen så knyter sig magen :-(
Läkaren skulle skynda på operationen så inom 2 månader är det dags. När hon är sövd ska de även kolla körteln som man har bakom näsan (polyperna) för om de är svällda så kommer även de att opereras bort. De misstänker att de behöver opereras bort då hon snarkar när hon sover.

Läkaren kunde inte garantera att Cornelia kommer att bli friskare efter operationen, men hon borde inte få lika jobbigt när hon blir förkyld.
Känns så skönt att läkarna förstår hur jobbigt Cornelia/vi har haft det. Nu kommer vi äntligen att få hjälp.




Kommentarer
Postat av: Marie

Vad skönt att ni fått svar! Förstår att narkosen oroar dig men det kommer säkert att gå bra.

Kram till er båda!

2012-03-07 @ 15:04:52
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Sara

Fy vad jobbigt med operation, men som du skriver, såå skönt att ni får hjälp!

Jag håller tummarna för att operationen blir av snart och att ni ska märka stor förbättning efteråt!



Kram

2012-03-07 @ 15:23:32
URL: http://langtaneftertvillingarna.com
Postat av: Erica

Åh förstår dig precis samtidigt som man vill ha hjälp är det inte alltid så himla roligt att utföra den :-( Hoppas verkligen hon blir bättre efer operationen!

2012-03-07 @ 16:12:56
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: mammaTea

Både jobbigt och bra förstår jag. Hoppas att det hjälper.

2012-03-07 @ 19:48:37
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Luiza

Vad skönt och lättande att äntligen få reda på vad det är, men fy vilken jobbig utgång...



Jag hoppas verkligen att det ska gå så bra det bara kan... Lilla skruttan...



Skickar över styrkekramar.

Luiza

Postat av: Ida

Lilla gumman då.

Hoppas att allt blir bättre efter operationen.

De är ju så duktiga idag men förstår din känsla.

Kram

2012-03-07 @ 20:52:54
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com
Postat av: Hanna

Förstår att det är delade känslor, aldrig kul med op! Hoppas att det kan det hjälpa C att inte få det lika jobbigt när hon är sjuk, och att hon hör bättre efteråt.



Skönt att de tog er på allvar och kollade upp grundligt vad som kan vara fel!



Sv: Tack, nu börjar jag stå sådär fånigt och klappa mig på magen om dagarna utan att tänka på det..Folk lär ju undra vad jag håller på med ;)

2012-03-08 @ 07:36:48
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Frugan F

Det kommer gå så bra så men det är ju alltid en speciell känsla att lämna ifrån sig sitt barn. Har varit med många föräldrar upp till narkos och jag blir berörd varje gång!



Märker ni på henne att hon hör lite dåligt? Många kramar från mig!

2012-03-08 @ 11:48:36
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Linda

Men lilla C!! Både bra o jobbigt förstås, hoppas verkligen ni slipper vänta så länge! Kram!!

2012-03-08 @ 18:39:45
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: SmålandsJenny

Plaströr eller vad ska dom göra för op?



Jag har opererat det mesta ett öronbarn kan råka ut för... plaströr ett antal gånger, polyper, mandlar och körtlar bakom näsan. Jag fattar inte hur min mamma pallade att vänta under alla operationer.. hjälpte kanske en del att hon hade jobbat med operationer tidigare.



Lycka till säger jag.. och hoppas att hon slipper opereras lika mycket som mig. Visserligen har jag aldrig lidit av någon av operationerna men ändå. Det är jobbigt att tex trycka in öronproppar så fort man ska bada i skolan och sådant.

2012-03-10 @ 16:23:18

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback