Pysselkväll

Här hemma är huset helt tyst om man bortser från mitt klickande på tangenterna. J & Cornelia är på ett 40års kalas och jag ska snart åka iväg på en pyssel/tekväll hos en av mina jobbarkompisar.

Det känns som att den här dagen bara har sprungit iväg. Det började med sovmorgon, Cornelia vaknade först klockan så det kändes riktigt lyxigt. Tänk så mycket 30-60 minuters extra sömn kan göra.

Efter lunchen la jag Cornelia i hennes säng och la mig själv i hennes myshörna men tanken att jag bara skulle vilja en stund... Den lilla stunden blev 1,5 timme för mig och 2 timmar för Cornelia.

Så efter våran sovstund så var vi båda två sugna på mellis. Cornelia fick mumsa på det här



Nu då affärerna har börjat att sälja jordgubbar i lite bättre kurs så kan man ju köpa hem de ibland, men vilken skillnad det är i smaken jämnfört med svenska och då framför allt våra egna...
Undra om man kommer att hinna äta några jordgubbar själv i sommar eller om Cornelia kommer att äta upp hela landet ;-)

För några dagar sedan köpte vi ett par gummistövlar till Cornelia (vem annars). Ica maxi har ett erbjudande den här veckan på stövlar, 99kr istället för 130 kr. Som hittat tyckte vi.



Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vad gott det där såg ut. Och vilka fina stövlar. Hoppas du hade en trevlig pysselkväll.

2012-03-16 @ 08:55:32
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: mammaTea

Vilka fina stövlar.

2012-03-16 @ 20:35:26
URL: http://mammatea.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback