Julklappar

Jag vill börja det här inlägget med att skicka ett jättestort grattis till Luiza och hennes Anders som idag har fått en dotter, Matilda. Efter 11års kämpande så har de äntligen lyckats! Stort grattis till er, ser fram emot att se bilder på erat mirakel ♥

De närmaste veckorna kommer flera nya mirakel att födas som jag ser fram emot.

Idag är det 7 månader och 10 dagar kvar till julafton och jag har köpt de två första julklapparna, det ni ;-) Min mamma håller på att sy två adventskalendrar (den första är klar). Den ena ska Cornelia ha och den andra ska syrrans barn få. Så 24 mindre julklappar kommer vi att behöva ordna. Jag tyckte att mamma skulle fixa det också, men det ville hon inte ;-) Försöka kan man ju alltid...
Så därför känns det bra att börja redan nu då man "springer" på nåt lämpligt. Idag blev det två dvd filmer.
Andra små julklappar som jag tror kommer att passa är hårsnoddar, trosor, sockar, tomtekläder (lagomt till julfesten på dagis), pulka, godis (lördagsgodis) mm.

Vi har haft terminsavslutning på kyrkis idag så då bjöds det på tårta, smarrigt värre. Nu har vi inga speciella aktiviteter innan hösten. Utan nu blir det kompishäng istället för barngrupper.

Ikväll har jag varit till min mormor och tvättat upp min vinterjacka, tyckte att det började vara dags att plocka bort vinterkläderna. Vi har ingen torktumlare så då passar det perfekt att låna hennes tvättstuga.

Nu ska jag parkera min rumpa i soffan framför tv:n innan det är dags för mig att gå och sova. Cornelia har börjat att vakna kring 6 tiden på morgonen. Så då gäller det att vara pigg för det är full rulle hela dagen. 2års trotsen har också börjat smyga sig på, det är testing testing hela dagen lång...







Kommentarer
Postat av: Erica

Ha ha! Har jag handlat EN julklapp i början på december är jag nöjd! Du är grymt tidigt ute :-)

2012-05-14 @ 21:16:40
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: mammaTea

Smart att börja i tid med julklappar.

2012-05-14 @ 21:22:46
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Marie

Det var till att vara ute i riktigt god tid. Jag skulle bara glömma bort var jag gömt klapparna ;)

2012-05-15 @ 07:00:31
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Ida

Iam back :D

2012-05-15 @ 21:20:41
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback