Sjukskriven

Jag ringde till vårdcentralen imorse och berättade om Cornelia, fick då en tid till en läkare.
Dagens kontroll av öronen gav samma resultat som igår.
Det vänstra är rött och irriterat, men röret sitter på plats.
I höger öra är det fortfarande så mycket vätska så det går inte att se nåt.

Cornelia har tagit sig mycket för höger öra och sagt aj. Hon är även hängig emellan åt och nån större matlust har hon inte.

Läkaren sjukskrev henne veckan ut och sen får vi se hur det är på måndag. Så inatt och imorgon vabbar jag.
På fredag har J en läkartid till "våran" husdoktor så då tror jag att jag & Nea följer med så han får ta en liten titt.

Vi får verkligen tvinga i henne penicillinet 3 gånger per dag, men jag förstår varför hon inte vill ha det. Det räckte för mig att få lite kåvenpelin på fingret och det smakar ve och ... Hon har fått sorten utan god smak då hon väger ganska mycket, den med fruktsmak hade vi fått ge såna mängder av.

Har funderat lite på hur mycket ett barn ska behöva gå igenom, Cornelia har verkligen fått vara sjuk mycket. Öroninflammation efter öroninflammation, ögoninflammation 2 gånger, magsjuka, konstiga utslag, allergichock, förkylningar, feber mm. En operation av rör i öronen och bortopererade polyper och hon är inte ens 2 år!
När ska det räcka? Känns som att vi har stämpelkort på olika vårdinrättningar och apotek :(




Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Krya på sig!

2012-10-18 @ 01:06:43
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Emelie

Stackars liten.. Embla är också sjuk mycket , ögoninflammation 2ggr, öroniflammation 2ggr, magsjukan som hon blev inlagd pga, den där förbaskade infektionen vi fick hela familjen förra året och den konstanta förkylningen som gör att hon snorar varje dag och hostar sig genom nätterna.. vi sökte ju för allergi eftersom både jag och M är allergiker (kämpade ju på hemma så vi kan ju inte utesluta M från ekvationen) men läkaren avfärdade oss och sa typ "det är ert första barn klart ni är oroliga här ser vi tusentals allergiska barn, vi hör av oss" ÖH.. okeeej.. bvc har också reagerat på hennes ständiga sjukdom eftersom hon träffat Embla en del genom hennes dagmamma, men nej vi inbillar oss..

Ja den är verkligen prisvärd, vi passade på när det ändå var klubbdag så vi fick 25% det är ju superbra =)

Vi köpte 98 och tänkte att om den blir förlåten framöver så gör jag som förra året då jag köpte nya vinterkläder på rean för 200kr hon är runt 90cm så jag hoppas hon Kabbah den hela vintern.. hon är ju även så smal så större strl blev jätte säckig över kroppen.

2012-10-18 @ 11:12:38
URL: http://kronsten.blogspot.se/
Postat av: Hanna

Jag håller med, ska det inte vara nog nu?!? Stackars C!

Sv: Lite ledsen är jag över att nästan all snö försvunnit, men det kommer ju garanterat mer. Och mer. Och MER ;)

Det är bara att sätta igång Sara, ut och promma! En kort sväng hinner man alltid :) Jag kan sponsra dig med en pannlampa om du vill gå i skogen ;)

2012-10-18 @ 12:01:19
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: SmålandsJenny

Kan trösta dig med att jag var typ som henne när jag va liten, som vuxen har jag varit ovanligt frisk. Å jag va nog mest sjuk fram till jag va 7-8 tror jag. Å jag har inga minnen av smärtan vid öroninflammationerna å sådant. Det ända jag minns e smaken av glassen å saften efter uppvaket. Å lukten av sövningsmasken.

2012-10-18 @ 13:27:52
Postat av: Marie

Ja när ska det vända? Hoppas hon fått sin beskärda del av sjukdomar nu så hon får vara frisk ett långt tag.

2012-10-19 @ 07:36:20
URL: http://familjedrommar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback