Tjocksockar

Nu har kylan börjat att komma smygande hit till norr och då kom jag på att Cornelia inte har några tjocksockar. Så då var det bara för mig att gå igenom mitt garnföråd och börja sticka. Det här började jag göra igår och idag har jag ett par färdiga tjocksockar. Känner mig ganska nöjd med mig själv.
Så nu har jag precis börjat med ett par till, misstänker att det kommer att behövas minst två par.
 
Förrutom att sticka så har jag & Cornelia varit till mitt jobb idag på ett lönesamtal. Jag åkte dit med en känsla att jag skulle få en dålig ökning. Snittet på ökningen låg på 650kr och jag fick 1000kr mer i månaden (räknat på heltid) Så jag är riktigt nöjd. Den här lönen är from 1/4 så jag kommer att få retroaktivt på novemberlönen.
 
När middagen skulle göras idag så fick jag hjälp av Cornelia. Hon stekte köttbullar och hackade grönsaker till salladen. Ni kan gissa vilken stolt tjej det var ;-)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Fina sockor du gjort.

2012-09-11 @ 21:20:27
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Hanna

Fasiken vad fint med bra höjning, och kul att få retroaktivt :) Även om det är ens egna lön som man kämpat och slitit för så är det kul med en extra bonus i lönekuvertet :)

Jag kan sticka skaften på sockorna, men inte hälarna..Haha, det blir syjunta som sagt ;)

Sv: Tack! Hade en bra födelsedag, och blev supernöjd med babynestet. Det var superenkelt att göra, funderar på att göra ett till mig själv också ;)

2012-09-12 @ 11:33:23
URL: http://hannovsky.blogspot.som

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback