Äntligen dagis

Idag var det äntligen dags för ungefär 3 veckors tjat. Jag pratar nu om Cornelias dagis eller som hon själv säger sitt jobb. Efter lite mer än 2 månaders semester så längtade hon tillbaka efter att få jobba, träffa kompisarna, fröknarna och bara vara där. 

Igår kväll då vi kom hem från Lycksele så kunde hon knappt somna för det enda som hon pratade om var dagiset. Imorse vaknade hon 5:30 och ville åka. 

När vi väl kom till dagis så ville hon upp i min famn men enbart för att ge mig en puss och säga hej då. 

Här hemma har Cornelia slutat dova middag men jag sa till personalen att de fick se hur hon verkade vara. Idag ville hon inte sova och det var ändå en lika glad tjej som jag hämtade. 
Tror ni att hon ville med mig hem... Nä inte riktigt, hon sprang iväg och gömde sig. I vanliga fall så har hon bråttom hem ;) 
Men nu har Cornelia tagit helg, en arbetsdag den här veckan kändes lagomt.... Själv börjar jag mitt jobb ikväll, tre nätters arbete att se fram emot. 




Kommentarer
Postat av: Mammatea

Härligt att hon gillar förskolan!

2013-08-09 @ 16:38:01
URL: http://mammatea.se
Postat av: Hanna

Det är ju så skönt att de trivs på föris! Imorse var Astrid lite tveksam, turligt nog kom det inga tårar iallafall :)

Sv: Haha, tack! Det var en jävulspromenad upp till toppen, men jag ångrar mig verkligen inte :)

2013-08-15 @ 10:38:14
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback