Trotsar sjukdomar och kyla

Idag trotsade vi förkylningar och kyla för att bege oss till Jokkmokks marknad som i år är för 408 året i rad. Alltid när den här marknaden är så är det kallt ute, förra året landade temperaturen på -40grader i år var det "bara" -26grader. Kan säga att vi var rejält klädda från topp till tå.
Cornelia tyckte att det var spännande, speciellt att titta på alla renar. Inte varje dag det kommer flera renar på rad och nästa luktar i vagnen ;-)
På tal om Cornelia så surrar hon bara mer och mer, jag överdriver inte om jag säger att munnen går i ett.
Igår precis innan hon skulle gå och sova så säger hon: Jag älskar mamma! Då kan jag säga att det kom några tårar i ögonen ♥
Så fort vi är nån stans så frågar hon: Vad heter hon? Vad heter han? och pekar sen på nån person, så här gör hon även om det är nåt på tv. Det har börjat att bli många treordssater.
 
När vi redan är inne i utvecklingen så kan jag säga att det inte går många blöjor här hemma, när vi är hemma och inne ska jag väl tillägga så är Cornelia utan blöja och det händer inte många olyckor. Ibland hinner hon inte dra ner byxor och trosor ordentligt men oftast så går det bra. När hon har nattlinnet på sig kan det vara lite svårt att komma ihåg att man måste hålla upp det bakom ryggen ;-) Om vi har varit iväg nånstans tex på affärn så får hon ha blöja men den är oftast torr då vi kommer hem och då är hon snabb på att ta bort den och springa på pottan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Duktigt med pottan! Så underbart att få höra att hon älskar dig. Längtar till vi får höra samma sak här hemma.

2013-02-08 @ 21:19:06
URL: http://mammatea.se
Postat av: Ida & Jouline

Va härligt det låter. Men hualigen -26 Phu och jag som gnäller när det är -15 haha.
Tack snälla för de underbara mössorna. Många frågar vart har du köpt dem??
Fniss då berättar jag om dig :)
Tack snälla jag blev riktigt nöjd.
Kramiz

2013-02-09 @ 14:12:50
Postat av: Hanna

Jag blir grinfärdig då Astrid säger såna saker..Så fantastiskt att få vara någons älskade mamma <3

Sv: Okej, på din inrådan så får hon en köttbulle imorgon ;)

HA! Det bröllopet lär nog dröja! Men du får väl se när en inbjudan trillar ner i brevlådan :P

Nu verkar det som att det är färdigt med sjuka för den här gången. Kanske vi ska lyckas med en "hel" fskvecka? :)

Vi måste ses snart, kanske åka på Leos och äta middag där nån vardagkväll med tjejerna? :) Kram!

2013-02-09 @ 19:03:17
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Ida & Jouline

Hostan har hon mest på morgonen och när hon skall somna. Kanske skall prova det.
Har hon feber imorgon också så har hon haft det i fyra dagar och kanske dags att besöka läkaren IGEN

2013-02-10 @ 12:49:48
Postat av: Linda

Duktiga Cornelia!! Är så impad! Skönt o slippa blöja, här verkar pottan inte existera ens. Ha ha!

2013-02-11 @ 17:06:56
URL: http://underbargava.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback