Pottan

Mina två lediga dagar har gått snabbt, för snabbt skulle jag vilja säga. I onsdags var jag in till stan och fick min symaskin "lagad", så nu fungerar den som det ska. Lite nya tyger fick följa med hem, gardiner till köket och lite nya barntyger blev det. Igår städade jag och Cornelia bort julen, hur mysigt jag än tycker att den är så är det skönt när man får ta bort allt ;-) Den senaste veckan har Cornelia varit utan blöja här hemma och det går riktigt bra. En olycka har skett. Då hon sover och när vi är borta så har hon blöja som vanligt, men här hemma är hon utan. Några trosor vill hon inte ha på sig, inte heller kläder så det är en ny nakenjanne som vi har ;-) Hur som helst så gör hon både ettan och tvåan på pottan, så snart ska vi väl testa att vara utan blöja då vi är borta också. Hade inte riktigt tänkt att hon skulle sluta nu utan till sommaren, men det här har hon valt själv. Vi tar det i alla fall lugnt, det får ta den tid det tar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Duktiga Nea! :) Det är extra bra med beslutsamma barn när det är något sånt de bestämmer sig för :P

Sv: Det var sjukt skönt att plocka bort julen, nu är jag redo för våren..komsi komsi! ;)

Besöket på badhuset var väldigt roligt och mysigt bortsett från sista stunden i omklädningsrummet :P

2013-01-04 @ 15:16:52
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Mammatea

Duktigt!

2013-01-04 @ 19:38:11
URL: http://mammatea.se
Postat av: Ida

Jouline säger Nej mamma Jiiin inge blöja hon blir vansinnig men vet inte riktigt om hon förstår att hon skall springa på toan om hon känner något. Hur tycker du att vi skall göra. Vi tänkte också sluta med blöjan till sommaren.

Svar: Jag har nog inte direkta tips att komma med. Utan låt hon vara utan blöja och påminn henne nån gång i sänder om att gå på pottan. Nu är det Cornelia själv som har bestämt sig för att sluta och hon känner själv när hon behöver. Hon vill däremot inte ha trosor på sig utan vill vara naken, men det är nåt vi försöker träna på ;-)
Sara Johansson

2013-01-07 @ 13:30:21

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback