Mar. 02, 2013

Cornelia är inne i en period (vi hoppas att den är kort) då hon vaknar före tuppen på morgonen. Imorse så var klockan 04:30, men då var jag hård och sa att det var natt och hon skulle sova. Idag fungerade det och hon sov vidare till 06:50, vilket är helt okej.

Nu sover hon oftast inte på dagarna då hon är hemma. Om vi är på rant så får hon sova i bilen. På förskolan sover hon middag men där är det ett helt annat tempo.

Oavsett om hon har sovit middag eller ej så är hon en kvällstrött tjej. Hon somnar absolut senast 19, längre än så orkar hon inte. I det här fallet brås hon på mig. Det morgonpigga har hon ärvt av J.

Bion tidigare i veckan var riktigt bra, det var en Sara film. Svensk, kärlek och typisk en tjejfilm. Jag ger den 4 av 5 i betyg! Så vill ni ha en feelgood känsla så gå och se Små citroner gula.
Jag har inte läst boken innan så jag vet inte om mitt betyg skulle ha ändras då.


Kommentarer
Postat av: Mammatea

Inte kul med så tidiga morgnar. Signe vaknar också tidigt nu igen. Jag hoppas att det har med förkylningen att göra. Mina barn verkar inte vilja sova mer när de är sjuka.

2013-03-02 @ 18:44:29
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback