Dags igen

Natten till i söndags så sov Cornelia lite oroligt och vaknade redan 05:30, tänkte inte mer på det utan klev upp med henne. Efter en stund ville hon komma och mysa med mig och då upptäcker jag att hon är alldeles kladdig vid örat/kinden/håret. Tänkte först att hon hade grisat med välling. Men då jag börjar att rengöra henne märker jag att det kommer från det högra örat. Det enda örat som hon har rör i...
 
Efter ett samtal till sjukvårdsrådgivningen så var det bara att sätta sig i bilen och åka till jouren. Där konstaterade läkaren att Cornelia hade fått ytterligare en öroninflammation :-( Han sa att han egentligen inte ens behövde titta med lampan då den var så kraftig. Så nu äter Cornelia medicin 3 gånger per dag i 7 dagar och jag har varit hemma och vabbat två nätter. Just nu känns det som att jag aldrig är på jobbet... men helgen ska jag jobba i alla fall.
Då hon fick öroninflammationen så var hon feberfri men senare på kvällen kom febern som ett brev på posten.
 
Jag slutar det här inlägget med ett bildkollage på våran husvagn.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Men gumman, att det aldrig tar slut! Krya massa. Kram

2013-05-15 @ 06:45:48
URL: http://mammatea.se
Postat av: SmålandsJenny

Kan bara trösta dig med att hon lär bli en frisk vuxen. Jag var med öronbarn som liten. Men efter det har jag varit ovanligt frisk. Inte så mycket tröst just nu, men ändå.

2013-05-15 @ 09:14:08
Postat av: Hanna

Men huu, är hon frisk nu? Att det aldrig ska få vara bra..himla skit!

Mindre skit (eller snarare inte alls) är ju er fina vagn! Man ska ha husvagn ;) Otur att vi sålde vår förra sommaren, annars hade vi kunnat dra iväg på campingsemester ;)

Sv: Tack gulle, semestern har varit så härlig! Dock hade vädret gärna fått vara bättre, men det var ju iaf sommar här hemma ;)

2013-05-18 @ 22:42:20
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback