Senaste veckan

Förra veckan hade vi fulltecknat schema kan man säga. Veckan innehöll jobb, dagis, fotografering, husvagnsköp, fiske och camping.
 
I tisdags var jag med Cornelia till en fotograf för att ta lite nya fina bilder. Man kan säga som så att Cornelia var ganska svårflirtad och ville inte riktigt vara med på noterna. Men det blev ändå flera riktigt fina bilder, så nu är det bara det svåraste kvar att göra och det är att välja ut vilka vi vill ha...
 
Cornelia var riktigt trött efter fotograferingen och somnade i bilen på väg hem vilket var helt perfekt för då skulle vi åka och hämta våran husvagn. Så medan C sov gott i bilen så gjorde vi affärer. Så nu är jag en lycklig ägare till en ny husvagn.
Jag hade sökt semester torsdag, fredag och lördag natt och den fick jag beviljad så direkt vi "fick" husvagnen i tisdags så började jag fylla den och fixa och dona. Så efter lunch i torsdags rullade vi iväg mot våran första campingtur.
Vi åkte till en fiskecamping som bara ligger ungefär 8 mil härifrån. Där är det odlad fisk som man får köpa (man betalar per kg fisk man får)
 
En av mina fiskar
 
Vi var på den här campingen tillsammans med min kusin och hennes familj. Det är så mycket roligare att campa tillsammans med andra.
Cornelia har sovit som en kung i sin våningssäng, de två första nätterna sov hon i nedre sängen men sista natten sov hon uppe och det gick lika bra.
 
Vi fick även en del besök i våran husvagn. På fredagen kom Cornelias farfar och faster och hälsade på och hämtade hem nyfångad fisk.
 
På lördagen kom mina föräldrar dit och även min nyhittade moster och hennes familj. Hon har två barn och två barnbarn. Cornelia och hennes tremänningar lekte och fann varandra på en gång. Det här var första gången som vi träffades och det var hur roligt/trevligt som helst. Nu hoppas och tror jag att det inte dröjer så länge tills vi träffas igen.
 
I söndags hann vi inte mer än att komma hem så ramlade Cornelia ner från trappen från övrevåningen. Hon tog sig för ena ärmen och var jätteledsen. Min första tanke var att den var bruten men efter en stund då vi kunde undersöka henne så märkte vi att den var "hel", puh!
Efter fallet så har hon varit mer försiktig så jag hoppas att hon har lärt sig nåt av det här.
 
Igår var det dags för mig att börja om att jobba igen efter min ledighet. En natt hann jag med att jobba. Idag blev jag nämligen väckt av dagis då Cornelia har blivit sjuk. Jag misstänkte redan igår att nåt var på gång då hon somnade sittandes i soffan.
 
                                                         Min lilla sjukling
 
Så idag har vi bara myst på här hemma, jag & en febrig Cornelia. Vi har pendlat mellan soffan och hennes rum. När vi var i hennes rum passade jag på att spika upp den nya namnskylten/vimplarna på hennes dörr.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Så fina bilder på C!

2013-09-19 @ 19:14:08
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback